Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det mit ansvar, copyright på billeder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer håber at i kan hjælpe mig med min problemstilling

Jeg er igang med at programmere en side for en kunde, han sælger boliger i udlandet og har indtil flere samarbejdspartnere, hvor han henter boliger fra.

Han har så et ønske om at klistre et vandmærke på alle billederne med sådan et copyright c og  firmanavn. 

Det har jeg så lavet, men nu er jeg bare kommet i tvivl om det er lovligt eller ej. Han har jo som sådan ikke copyright på billederne, eller har han når der er indgået aftale mellem parterne om at han må bruge billederne?

Så lige for at få en lille debat igang:

Lad os nu sige at det er ulovligt, kan jeg så være ligeglad når jeg "bare" laver hvad jeg får besked på, eller er jeg direkte medskyldig?

/Kennet

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har forestået det:

Han beder dig om at sætte copyright på billeder, som du ved han ikke har rettigheder på?

De bedste hilsner

Freelancerbasen

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Han har rettighed til at bruge dem, men det giver vel ikke automatisk copyright?

Så nej jeg ved jo egentlig ikke om han har rettighed til det, da jeg ikke kender reglerne for copyright

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din kunde har fotograferet billederne selv, så har din kunde copyright på de konkrete billeder (ikke motiverne, etc) og kan bede dig om at gøre det, som han har bedt dig om.

Normalt vil man i en leverandøraftale definere, at du bærer al ansvar for eventuel krænkelse af tredjemands rettigheder i din del af leverencen (kode, design, etc). Og tilsvarende bærer din kunde al ansvar for krænkelse af tredjemands rettigheder for den del af leverencen, som han leverer (fx fotos, grafik, tekster, navne, etc).

Hvis I ikke har det med i jeres aftale, så vil jeg anbefale dig, at du udarbejder et tillæg til jeres aftale, som netop sørger for denne ansvarsfraskrivelse, og så er den til gavn for begge parter.

Dbh. Aleksander

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)