Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man have 2 virksomheder i et se.nr.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Min mand har et Aps indenfor montage og stål, hedder det i selskabserklæringen, nu vil vi gerne vide om jeg kan starte med lidt rengøring både i firmaet, men også lave en internetside der henviser til rengøring af erhverv eksempelvis. Det skal helst foregå i samme se.nr. da vi ellers skal til at køre 2 E-conomic og 2 danløn og 2 momsregnskaber m.m. hvad vi ikke lige synes at kan overskue.

Tak på forhånd :-)

Med venlig hilsen Montek

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart kan jeg ikke se, at der skal være noget i vejen med dette, MEN der kan være andre forhold, som måske gør, at I skal overveje om det ikke er en ulempe at have det i et selskab.

Et par forhold, som du i hvert tilfælde skal være opmærksom på, er at skulle de ske, at den "ene" virksomhed ikke går så godt, så vil denne kunne "rive den anden med ned", men mindst lige så vigtigt er det, at såfremt en af jer vil ophører med drift af virksomhed vil 2 sammenlagte virksomheder kræver meget mere dokumentation, hvis en af jer skal på dagpenge/efterløn.

Der stilles som hovedreegl krav om, at hele virksomheden er væk.

Dette er dog ikke helt entydigt, da der er mange undtagelsesbestemmelser. Kontakt mig evt. hvis I hår uddybende spgm. til emnet:

www.bf-fyn.dk

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er der ingen lovmæssige problemer med. Men som der nævnes i indlægget ovenfor, så kan der evt. være andre problemer ved at drive flere virksomehder under samme CVR-nummer.
Fra Århus
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Mange tak for svar - det var så flot at det går så hurtigt:-)

Og ja kan godt se at der er mange ting at tage hensyn til så vi vil snakke om det herhjemme og vende tilbage til dig hvis der er flere spørgsmål.

Mange tak 

Venlig hilsen Ruth

Fra Århus
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

ja, jeg er ny herinde - skal lige finde ud af hvordan man gør :-)

Og så mange tak til dig, jeg tror det er nogle flittige aminoer vi har - mægtig godt site :-)

Dejligt at lære nyt hver dag:-)

Venlig hilsen Ruth

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)