Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum - spørgsmål ang. import af kladdeposter (fra bank)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har endelig fundet ud af, at jeg da bare nemt og hurtigt kan importere mine posteringer i banken ind i Summasummarum via en tekstfil - virkelig tidsbesparende Big Smile


Men jeg kan se, at jeg skal omstille mig fra gode gamle dobbeltpostering, her kører alt på een linie.. Men ok, stadig voldsomt meget nemmere.


Problemet er så, at vi har mange salg som skal posteres på flere forskellige kontonumre. F.eks. varesalg er 1 konto, fragt til samme varesalg er en anden konto. Ved nogen, om det overhovedet er teknisk muligt at få Summasummarum til at gøre sådan? Eller skal jeg selv indsætte ekstra linier samtidigt med at jeg tjekker bilagene, og så rette det manuelt?


Et andet eksempel er dankort betalinger + gebyr for samme. Gebyret er momsfrit, men det er varekøbet jo ikke, så der skal jeg igen bruge 2 forskellige kontonumre/2 linier i kassekladden.

 

Har andre løst denne gåde?

Mvh Mia.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

du må  ikke  forlange  at  når du  etablerer din tekstfil ovre i banken  -  at  der  laves den  spredning  på  et  forskelligt antal linier  til  den enkelte  transaktionslinie  i  banken  (  sådan en  slags  viral  intelligent  gæt  på  hvor mange linier  skal  vi mon  danne her???)  Nej  den går  ikke   -  så  intelligent  er  din  bankkonto ikke

Rigtigt  forstået  at  du  skal indskyde  det  antal  fornødne  linier  som  du  vil  have  det  spredt ud  på  --  og så  bliver  det  2-  eller  flere linier  fordelte  som  du  gerne vil  have

og  på  samme  måde  fordeler  du  det  sidste spørgsmål  med  dankortgebyret

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Shoppen:
Et andet eksempel er dankort betalinger + gebyr for samme. Gebyret er momsfrit, men det er varekøbet jo ikke, så der skal jeg igen bruge 2 forskellige kontonumre/2 linier i kassekladden.

Har andre løst denne gåde?



Jeg har en konto der udelukkende modtager dankort betalinger og gebyr fra PBS - så er det en simpel opgørelse af primo / ultimo - med højde fra den månedlige PBS faktura - så har du månedens omsætning -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)