Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FTP server og MySQL til kundefiler - Hvad foreslår I?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bengtson:

- Helst kun 99 kr. om måneden.

 

Du kan skrive til mig i en PM, så skal jeg give dig et godt amino tilbud på et webhotel placeret på en yderst kraftig stabil server

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bengtson:

Hej Jannik

Lige nu bruger jeg 1GB trafik (hvilket inkluderer min alm. hjemmeside, Facebook side (hvor man kan downloade en e-bog som i sig selv trækker en hel del), samt 7 kunders Facebook sider).

Problemet med at investere i en dyr server plads er, at jeg jo ikke bare kan lukke den ned, hvis jeg beslutter mig for, at jeg ikke længere vil arbejde med KB-Marketing. 

Hvis jeg pludselig ikke længere vil køre firmaet, vil jeg ikke skulle betale en høj månedlig ydelse, for at have nogle filer liggende, men hvis det drejede sig om f.eks. 100 kr. om måneden, ville det være mere overskueligt. 

Jeg søger derfor en stabil løsning, hvor jeg kan tilkøbe mere trafik, hvis det skulle blive nødvendigt. Men den må altså ikke koste vildt meget. 

Hvad kan jeg få for 100 kr. om måneden, som har MySQL og FTP Upload? 

hos webhosting.dk har du masser og plads og 6 mysql servere i et php lite abonnement og kan uden ret mange penge op ad lommen udvide efter behov, om de er glade for du bruger deres servere til det du vil der skal du nok spørge dem direkte om, de har også et onlinebackup der virker med FTP, kender det ikke, men mon ikke det er ligetil.

 

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bengtson:

Jeg har fået anbefalet en VPS server.

Jeg kunne forestille mig at trafikken ryger op på 5 GB i løbet af det næste år. 

Jeg har fundet denne løsning, som umiddelbart virker udemærket: https://www.vpshosting.dk/priser/

er 256 mb ram for lidt? 

Hej Kasper,

du kan også tage et kig på Amazons Elastic Computing Cloud services (EC2).

Her betaler du for præcis det du forbruger - disk, trafik osv.

Jeg vil tro at du kan klare dig med en micro-løsning. Den koster 0.025$ pr. time, og for trafik betaler du 0.10$ pr. GB hvor den første GB er gratis.

Du skal så betale for diskplads, og til microløsningen hedder den EBS (Elastic BLock Storage), der fås fra 1GB og op i TB størrelsen. De større og dyrere løsninger (dvs. small, large og extra large) har fra start 160GB disk og op.

Anyways, for EBS betaler du 0.10$ pr allokeret GB pr. måned plus 0.10$ pr. 1 miilion I/O's (dvs. antallet af læsninger og skrivninger)

Det kan godt være lidt svært at sige hvor mange I/O's din app har, men Amazon har lavet et IOStat så det skulle være muligt at lave en beregning.

Umiddelbart virker det som en cool løsning der selv kan skalere op peak-perioder (op til 2 gange det du betaler for på processorsiden) - men det er selvfølgelig klart at hvis du konstant loader med mere end du har købt, vil du nok blive bedt om at opgradere.

Hvis du ved at du bliver omtalt i DR's nyheder, er det så smart at man kan skalere op i nogle timer eller døgn, og så skalere ned igen.

Du kan se mere om det her :

http://aws.amazon.com/ec2/

Jeg har endnu ikke selv erfaringer med løsningen, men får det inden længe, da jeg har en Windows server i tankerne (den er så en anelse dyrere end Linuxløsningen)

mvh

Jan

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:

Kasper Bengtson:

Jeg har fået anbefalet en VPS server.

Jeg kunne forestille mig at trafikken ryger op på 5 GB i løbet af det næste år. 

Jeg har fundet denne løsning, som umiddelbart virker udemærket: https://www.vpshosting.dk/priser/

er 256 mb ram for lidt? 

Hej Kasper,

du kan også tage et kig på Amazons Elastic Computing Cloud services (EC2).

Her betaler du for præcis det du forbruger - disk, trafik osv.

Jeg vil tro at du kan klare dig med en micro-løsning. Den koster 0.025$ pr. time, og for trafik betaler du 0.10$ pr. GB hvor den første GB er gratis.

Du skal så betale for diskplads, og til microløsningen hedder den EBS (Elastic BLock Storage), der fås fra 1GB og op i TB størrelsen. De større og dyrere løsninger (dvs. small, large og extra large) har fra start 160GB disk og op.

Anyways, for EBS betaler du 0.10$ pr allokeret GB pr. måned plus 0.10$ pr. 1 miilion I/O's (dvs. antallet af læsninger og skrivninger)

Det kan godt være lidt svært at sige hvor mange I/O's din app har, men Amazon har lavet et IOStat så det skulle være muligt at lave en beregning.

Umiddelbart virker det som en cool løsning der selv kan skalere op peak-perioder (op til 2 gange det du betaler for på processorsiden) - men det er selvfølgelig klart at hvis du konstant loader med mere end du har købt, vil du nok blive bedt om at opgradere.

Hvis du ved at du bliver omtalt i DR's nyheder, er det så smart at man kan skalere op i nogle timer eller døgn, og så skalere ned igen.

Du kan se mere om det her :

http://aws.amazon.com/ec2/

Jeg har endnu ikke selv erfaringer med løsningen, men får det inden længe, da jeg har en Windows server i tankerne (den er så en anelse dyrere end Linuxløsningen)

mvh

Jan

kan da kun blive markant dyrere end et webhotel til 10-15 kr per md, har du regnet den efter?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:
kan da kun blive markant dyrere end et webhotel til 10-15 kr per md, har du regnet den efter?

Amazon's afregningsmåde er enormt fair, fordi du kun betaler for det esakte forbrug - det er tilgængel ret svært at sige om det bliver dyrere eller billigere.. :O

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Søren.Pedersen:
kan da kun blive markant dyrere end et webhotel til 10-15 kr per md, har du regnet den efter?

Amazon's afregningsmåde er enormt fair, fordi du kun betaler for det esakte forbrug - det er tilgængel ret svært at sige om det bliver dyrere eller billigere.. :O

er det da immervæk smartere at have et webhotel med 10-20 GB plads og 100 GB trafik

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

kan da kun blive markant dyrere end et webhotel til 10-15 kr per md, har du regnet den efter?

Ja - og det er også en anelse dyrere end de oprindelige 99 kroner. Men der er andet i denne verden end pris. Som regel får man hvad man betaler for.

Og så må jeg sige at jeg har en idé om at Amazon må betragtes som særdeles stabil udbyder...

Det virker som om at trådstarter har en virksomhed der er ved at blomstre, og så er der altså ikke råd til at tage chancer ved at spare 80 eller 100 kroner om måneden.

Det er klart at de billigere løsninger sagtens kan bruges indtil man får en idé om at konceptet kan bære, og jeg har en fornemmelse af at trådstarter netop har konstateret dette, og han er igang med at skalere op så han både kan levere en fornuftig service til sine nuværende kunder, samt have kapacitet til de nye kunder der er på vej.

Ydermere er det hans kunders data det drejer sig om (i form af Facebook Apps der skal være tilgængelige 24/7), og så kommer stabilitet endnu mere i højsædet. Een ting er jo at dit eget site ikke er i luften - hvilket kan være kritisk nok, men hvis du lever af at drifte dine kunders apps, så skal det bare spille.

Så pris er ikke alt...

mvh

Jan

EDIT :

Og så kan man lukke ned med minutters varsel og dermed stoppe omkostningerne hurtigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)