Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bil købt af firmaet som bruges privat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg har fået et godt tilbud på en Citroen C5 som dog kun sælges til firma.

Jeg har et nystartet firma og brugte min privat bil når jeg hørte på kunde besøg men da den er blevet total skadet og jeg har det her tilbud kun for CVR har jeg tænkt mig at skyde de 70000 kr ind i virksomheden og købe bilen.

Men kan jeg have den på hvideplader ? Det er jo en personbil og bruges af firmaet kun til kundebesøg og supportkørsel ved system nedbrud.

Vil også bruge den privat vil det kunne lade sig gøre uden det koster kassen ?

Eller kan jeg lade firmaet købe bilen og så på en måde lade mig bruge den privat ?

 

Mvh

Jacob

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noget medat  hvis jeg ikke trækker momsen fra ved købet så må jeg gerne benytte bilen privat, men stadigvæk trække drift og vedligeholdelse fra momsmæssigt. ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo det er der netop noget med, er jeg ret sikker på. Du skal bare skrive ned hvor meget du bruger den privat, og hvor meget den bliver brugt i virksomheden mht. benzin, km. Osv.
Kender en der blev hevet ind til SKAT, hvor han skulle forklare sig sit kørselsregnskab, og ovenikøbet skulle bevise det, da de ikke troede ham.
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Hvis du køber en hvidepladebil i din virksomhed, som du også skal bruge privat - så bliver du beskattet af fri bil. Det er 25% af mindst 160.000 - du bliver med andre ord beskattet af 40.000 hvert år. Herudover så er der ikke momsfradrag på dine omkostninger på bilen, da den er på hvideplader.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan adrig trække momsen af en hvidpladebil.

Desuden skal du beskattes af fri bil 25 % af min. 160 k, idet bilen så skal køre i virksom-

hedsskatteordningen(når firmaet ejer den). Altså 40 k, der skal beskattes.

En bedre ide var nok at købe den privat, og så få km-penge for erhvervskørsel.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis der er noget om det så er det den løsning jeg søger. Har en autolog så at holde styr på kørsel skulle være lige til.

Er det et sted hvor man kan blive kloger på løsningen ?

SMSbees.dk -Tlf: 3025 1272 - Info@SMSbees.dk
Billig forbrugsafregnet 1- og 2-vejs SMSgateway - Fra 0 kr i md!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart lyder det som om, at det bedst kan betale sig for dig at eje bilen privat.
Du kan ikke trække momsen fra på hvidpladebiler - hverken ved køb eller ved drift.
Hvis sælger kun sælger til CVR-nr, så kan du købe den i dit firma, og derefter sælge den til dig selv privat for samme pris.
Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med momsen er ikke så vigtig.  Men bilens værdi på de 70000 kr ville jeg gerne også kunne bruges i min overgang til et aps.

Det vil bare være for meget med en bil i firmaet kun til firma brug. Da der ikke er så meget kørsel at det kan betale sig at have en ekstra privat også.

Men må overveje det med beskatningen af bilen når den bruges privat om det er det værd for at få kapitalen i firmaet over de 80000 kr.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)