Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktieinvestering - HJÆLP

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

 

Jeg er en fyr på 16 år (ved ikke om der er specielle relger/tilbud i mit tilfælde?), der har fået en interesse for det med aktieinvesteringer. Jeg har siddet og studeret meget nøje på diverse sider, heriblandt nordnet.dk.

 

Jeg skal åbne et depot til at handle med aktier, og til det står jeg mellem valget, om jeg skal vælge den online mulighed, eller om jeg skal gå ned til banken og få mig oprettet et depot der..

Lige nu står nordnet som den mest åbenlyse mulighed, da de ikke tager noget startgebyr, og kun 14kr pr. handel.. jeg har hørt at banker tager cirka 30kr. pr. handel, og højest sandsynligt tager gebyrer for at oprette depotet osv osv. altså er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal vælge..

Vil høre om der er nogle med erfaringer indefor aktiehandel der kan give mig nogle anbefalinger/råd/tips? :-)

 

Mvh

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Kan klart anbefale en af de online udbydere. Jeg bruger selv Etrade, som jeg er meget glad for. Men nordnet kan også klart anbefales. I forhold til at gå ned i en bank og få oprettet en aftale om aktiehandel, så tror jeg det kan blive svært. Da jeg var 16(3 år siden) kunne jeg ikke få oprettet en aftale i min bank(Danske Bank) da man skulle være fuldt 18 år, før de ville lade en handle. Derfor fik jeg oprettet en konto hos Etrade.

Angående investeringer, så vil jeg kraftigt anbefale dig at sætte dig nøje ind i dine mulige investeringsemner inden du investerer i dem og derudover også overveje hvor stor en risiko du vil løbe.

Kan du undvære dine investerede penge i tilfælde af at firmaet går konkurs, eller falder kraftigt i værdi.

Hvornår skal du bruge pengene igen? - jo længere tid der er til de skal bruges, desto mere risikovillig kan man tillade sig at være.

Hvor mange penge vil du investere? - Jo færre penge du investerer - jo støre en del udgør kurtagen. Undlad så vidt muligt at investere for mindre end 15.000 kr. eller deromkring.

Spred dine investeringer! - Dette kan være meget svært. hvis man har en støre formue til rådighed. Derfor kan et godt alternativ være at investere i en investeringsforening, da de har støre mulighed for at sprede investeringerne. 

Held og lykke med dine investeringer :)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

 

Tusinde tak for den hurtige respons og alle de gode råd - dem vil jeg helt sikkert tage til mig :-)

 

Mvh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)