Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi ønsker iværksætteri, men laver starten ENORMT tung!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet min egen forretning www.dryhomecenter.eu/da (kommer online idag på www.dryhomecenter.dk) jeg har et kanon produkt som jeg arbejde med sidste år for nogle Nordmænd. Nu har jeg startet mit eget. Jeg har smidt alle mine penge i dette projekt, fået hjemmesider lavet, annonceret via google for ca. 30.000 de sidste 3 måneder. Jeg har allerede solgt produktet til opsætning i April, først der vil det være færdigt og klart. Jeg har brugt penge på produkt udvikling etc. Og jeg har gjort det med glæde og på bekostning af familiens samlede økonomi.

Nu står jeg så i den situation at jeg løber tør for penge, og har forespurgt om en kassekredit/iværksætter lån etc. for at kunne få produceret de første 10 anlæg og holde salget oppe indtil April.

Banken skal have drift og likviditets budget (samt en masse personlige oplysninger om økonomi), og vil have en revisor ind over. Men bare for at få lavet drift og likviditetsbudget så koster det 10.000 som mindste tilbud jeg har fået fra revisor.

Er der nogle her som har ideer til hvordan man finder midler til opstart, uden at skulle igennem det tunge system bankerne er? Jeg skal lige sige at jeg ikke står i RKI og jeg bor til leje, så har ingen sikkerhed og er som sådan heller ikke interesseret i en investor som bagefter skal hæve 10-20% af overskuddet. Overskuddet er budgetteret til 2,5 million om året før skat.

Mvh

Ole 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang budgette så kan du få det lavet meget billigere, prøv at kontakte Revisor Peter herinde fra. Han har lavet det for mig og det var super godt.

Nu skriver du ikke om det er 10.000 du sår og mangler eller om det er 1 mio for det er der jo stor forskel på ;-)

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Takker, jeg skal prøve at finde Peter:=))

hehe ja det har du ret i, jeg troede virkelig jeg havde fået forklaret mig fuldstændig, men sådan er det med et gammelt hoved:=)))

Det er ca. 150.000 dkk jeg skal bruge, det der frustrerer mig lidt er at der bliver forlangt at jeg bruger penge for at søge om at få/låne penge, det er RIGTIGT Dansk og helt uden logik. 

Mvh

Ole

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg ikke, det er altså super godt at få lavet budgetter og virksomhedsplan, det er hele fundamentet i ens virksomhed og det udstråler også en vis seriøsitet.

Der findes jo alternative lånemuligheder end banken, men det som jeg syntes er man skal gøre op med sig selv er, om man har behov for sparring fra en investor. For en investor vil nok stille nogle krav og følge godt med. Hvis du låner pengene selv, har du ikke den hængende over hovedet ;-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da fuldstændigt vanvittigt for et drifts- og likviditetsbudget. Det burde kunne laves på højst 3-4 timer eller lidt mere hvis der skal noget yderligere rådgivning til ved samme lejlighed. Med en timepris på 325 kr. + moms kommer det altså ikke i nærheden af de 10.000 kr.

Du skal være velkommen til at kontakte mig, hvis det har interesse.

mvh
Michael

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det er det bedste tilbud jeg hidtil har modtaget idag, jeg skriver en mail til dig.

 

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Du har ret.

jeg ønsker IKKE en investor, da jeg selv vil høste overskuddet, samtidig har jeg en ubeskrivelig trang til at være min egen chef på godt og ondt, så skal ikke ahve en nakke puster. det betyder ikke at jeg ikke er modtagelig for råd og vejledning, det er jeg nemlig, da jeg udemærket kender mine begrænsninger og styrker:=)) Har været CEO igennem de sidste 14 år.

Mvh

Ole

PS. Tak for dine input, de hjalp mig igennem min frustration i dag:=))

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)