Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hente URL fra en anden side?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er i gang med at udvikle en side hvor jeg skal bruge en masse url'er fra en anden side som skal gemmes i min database.

Problemet ligger bare i, at de forskellige url'er jeg gemmer i min database, som er taget fra den anden side, skiftes hver dag på de forskellige sider, dog med samme indhold på siderne. Og når jeg på et tidspunkt har over 100 url'er gemt i min database gider jeg ikke sidde manuelt og tilrette disse hver eneste dag.

Hvad dælen kan jeg gøre? Hvad er lettest? Er det umuligt? Nogen forslag?

 

Mvh.
Brian Jørgensen

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Umuligt, nej. Det er bare en webbot / scaper / crawler du skal have lavet dig. Som så forbindes til din database og ligger URL adresserne ind dagligt (enten ved CRON job eller manuel start).

 

 

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:

Umuligt, nej. Det er bare en webbot / scaper / crawler du skal have lavet dig. Som så forbindes til din database og ligger URL adresserne ind dagligt (enten ved CRON job eller manuel start).

 

 

Ah okay, tak for info. Men jeg ved godt nok ikke lige hvor jeg skal starte henne af, kunne du evt. henvise mig til en side?

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du selv vil lave en så er PHP nok det nemmeste at lave den med. Du kan læse om PHP på rigtig mange sider. Men du skal i hvert fald så bruge manualen: http://www.php.net/manual/en/index.php

--------------

www.hotscripts.com har sikkert også et færdig system (masse gratis og betalings systemer til det meste)

--------------

Eller du kan vælge at kontakte en programmør som kan lave det for dig. Der kan jeg nok også hjælpe dig hvis du smider en PB så jeg lige kan se hvilken side du vil hente URLs fra.

 

 

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Oh no! Tror ikke det kan lade sig gøre. Jeg tænkte mig ikke lige om, det er ikke i url'en den skifter. Det er i kildekoden. Så kan det vel slet ikke lade sig gøre?! Tongue Tied

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:

Oh no! Tror ikke det kan lade sig gøre. Jeg tænkte mig ikke lige om, det er ikke i url'en den skifter. Det er i kildekoden. Så kan det vel slet ikke lade sig gøre?! Tongue Tied

 

Send mig linket til siden (hvis du ikke vil have den her i emnet) og info omkring hvilket der skifter, så kan jeg lige se om det kan lade sig gøre. Siden har sikkert noget fast kode som ikke skifter og ud fra det burde man kunne få hentet det ønskede indhold :)

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:

Brian Jørgensen:

Oh no! Tror ikke det kan lade sig gøre. Jeg tænkte mig ikke lige om, det er ikke i url'en den skifter. Det er i kildekoden. Så kan det vel slet ikke lade sig gøre?! Tongue Tied

 

Send mig linket til siden (hvis du ikke vil have den her i emnet) og info omkring hvilket der skifter, så kan jeg lige se om det kan lade sig gøre. Siden har sikkert noget fast kode som ikke skifter og ud fra det burde man kunne få hentet det ønskede indhold :)

Har sendt dig en pb.

 

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:

Oh no! Tror ikke det kan lade sig gøre. Jeg tænkte mig ikke lige om, det er ikke i url'en den skifter. Det er i kildekoden. Så kan det vel slet ikke lade sig gøre?! Tongue Tied

Det kan det sagtens. Google's crawler parser jo også din og alle andres kilde-kode. 

Hvis du ikke har erfaring med PHP e.l. server-side scripting vil jeg ikke anbefale dig at arbejde med parsing/crawling som det første.

Det letteste for dig vil nok være at betale dig fra det. En simpel og fungerende crawler+parser tilføjet som et cron job kan du nok få for et par tusinde kroner, hvis ikke mindre.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)