Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmeldelse af Netsvindel.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim (NoTanShop):

Hvilken interesse har PBS / NETS i at stoppe hullet, de trækker et gebyr på 250 DKK hver gang. Så der er 2 som tjener på internet tyveri, det er tyven som slipper og NETS skal have 250 DKK for at overføre et beløb fra et konto til en anden.

Denne type kriminalitet kunne begrænset meget ved at lave en lille lov ændring og tvinge NETS til at tjekke om kortet er meldt stjålet når der forsøges hævet på kortet.

Jeg tror nu ikke at Nets hellere vil tjene penge på disse chargeback sager (DKK 250 pr. gang) end at risikere at tilliden til e-handel forsvinder. For det er det der kan blive resultatet ved at der bliver ved med at komme flere af disse sager.. og at man så som forretning står uden nogen hjælp fra de offentlige instanser (se Politi), er helt skidt. 

Nets har nu heller ikke mulighed for at kunne fortælle om alle kort er stjålet, da de ikke står for alle kort (det er de enkelte banker/indløsere) og alle de forskellige aktører på kortmarkedet ikke vil/kan dele deres oplysninger. 

 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lone S. Hansen:

Derudover pisser PBS mig gevaldigt af (sådan helt generelt, men også i den artikel). De burde få fingeren ud af gathullet og få stukket den direkte i øjet bagefter. 

Når og hvis et Dankort der er brugt i en webshop bliver meldt stjålet,  trækker PBS gladeligt pengene tilbage (og opkræver ovenikøbet webshoppen et gebyr for det) mens de fabler løs om det komplet ubrugelige verfied by visa og ser så i øvrigt sagen som afsluttet.  
Hvorfor skal vi behandles som skurkene?  Hvorfor samarbejder de ikke med politiet? Hvorfor bliver der ikke automatisk lavet en anmeldelse hver gang disse tilbagetrækning af penge sker?  Kortet er jo for helvede meldt stjålet, plus at vi er blevet udsat for svindel. To forbrydelser, de bliver vidne til, uden at gøre noget.  

Det er mig komplet uforståeligt, at det er proceduren.

HØRT!!!!!!

Mærke til mafia-metoder i forbindelse med håndtering af deres svindelsager er mig uforståeligt.
Deres "service-gebyr" når man i forvejen har fået trukket penge retur er da helt ude i hampen - hvad F..... SKER DER?!?!?!?

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er lige præcis det jeg tror ejeren spiller på. Da der er tale om et produkt til intim brug, ved de fleste godt, at man ikke ønsker at involvere sin bank i foretagendet. Da der reklameres på websites om at man naturligvis har fortrydelsesret, forventer man også som kunde, at en returnering af en vare, udløser at man får sine penge retur. Det er så ikke sket i dette tilfælde, og da jeg har henvendt mig på den rigtige måde med udfyldt fortrydelsesformular etc., så ser det ud som om denne handel må komme under betegnelsen netsvindel. 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

jlund6:
Det er så ikke tilfældet her.

Ja, men du skriver jo at du ikke har noget i mod at kontakte banken, så skal du bare gøre det. De har nok set deres af spærret kort pga. sexsider osv. osv. så de går nok ikke så meget op i det

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad sker der lige her. Jeg har ikke skrevet dette indlæg:

jlund6:
Det er så ikke tilfældet her.
Jeg har ref. mit eget (korrekte) indlæg, særdeles meget imod at kontakte min bank, og umiddelbart burde det heller ikke være nødvendigt. Enhver ordentligt drevet virksomhed, uanset hvilke varer de sælger, vil altid følge reglerne for fortrydelse og tilbagebetaling. Med denne udtalelse fastholder jeg, at der er tale om netsvindel når en virksomhed ikke reagerer på henvendelser, og ikke tilbagebetaler indbetalte beløb ref. min sag.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart imod Aminos regler at hænge navngivne virksomheder ud. Vi har ikke en chance for vide hvad der er op og ned, og nettet er "for evigt" - Amino er ikke et udhængningsforum men et iværksætterforum

I øvrigt har din bank da slet ikke tid til at fundere over om det er intim legetøj eller andet når du beder om penge retur hvis du har brugt kreditkort og endeligt er forbrugerombudsmanden også fuldstændigt ligeglad med om folk køber sex ting eller filosofi bøger via nettet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg beklager at jeg har forbrudt mig imod dette forums regler, men det har bare pisset mig af, at finde nævnte person i dette forum som værende en helt igennem reel person, når min oplevelse er den helt modsatte. Jeg tror sagen er uddebateret her.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)