Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerstyret blokering af indexering en realitet i Google

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

https://chrome.google.com/webstore/detail/nolijncfnkgaikbjbdaogikpmpbdcdef#

Et nyt Chrome-plugin/addon gør det muligt at blokere websites i Googles oversigter.

Det foregår vel at mærke i brugerens egen browser, så det kun er hos den enkelte, at links forsvinder i Google-index.

http://www.webmonkey.com/2011/02/new-chrome-add-on-blocks-sites-from-search-results/

Men mon ikke at Google vil gå skridtet længere på et tidspunkt, og indhente tendenser for blacklistning, det fremgår i hvert tilfælde af ovenstående artikel.

Og heldigvis for det, det ser ud til at de sider med ligegyldigt indhold, som af en eller anden grund kan lave god seo-ranking uden reelt at fortjene positionen, går trange tider imøde.

På den anden side vil Google nok heller ikke tillade anarki i deranking, så hvordan den skal skrues sammen, hvis de vil bruge vore personlige blacklistings til noget, bliver spændende at følge.

Desværre virker plugin'et kun på Chrome, men det er naturligvis min standardbrowser i forvejen, fordi den simpelthen bare er hurtigst.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Google har tidligere forsøgt at bruge den slags signaler for brugerne. Data viste sig at være får ringe til at kunne bruges til at forbedre søgeresultaterne, så det droppede de igen. Så det tror jeg ikke du lige skal forvente de gentager.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan godt forestille mig at de kan finde på at benytte det i en eller anden form. "de arbejder på at gøre den serverside" -  udtaler Matt Cutts -  hvilket vil gøre det nemmere at dele blocking-lister.

Evt. gøre det valgfrit for brugeren.

Evt. gøre forskellige blacklister tilgængelige for brugere ala spamfighter og spamhaus eller andre spamfiltreringscentre.

Evt. gøre det efter lokalitet.

Mulighederne er mange, og tiden siger jo "bruger-genereret" indhold, så jeg spår at Google vil arbejde aktivt på at gøre indexeringen mere brugervenlig med mere kvalitet i resultaterne, og det kunne fint opnåes med dette blokeringsværktøj og brugeroprettede blacklister.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Like/dislike-lister vil også kunne manipuleres, så hvis det bliver en vigtig parameter for en god placering, vil der helt naturligt opstå et marked for det.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

IOOS Internet ApS:

Like/dislike-lister vil også kunne manipuleres, så hvis det bliver en vigtig parameter for en god placering, vil der helt naturligt opstå et marked for det.

du har ret . det er noget bøvl. men man har lov at håbe

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i hvert fald altid spændende at følge med i nye tiltag :-).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Google dummer sig tit - men de gentager sjældent de samme fejl igen og igen. Den form for bruger ratings i drømmer om her HAR de som sagt afprøvet - og det viste sig, at de signaler de fik var ubrugelige.

Og ja, den slags signaler er ENDNU lettere at manipulere end links, så det er i hvert fald ikke en særlig stærk løsning i forhold til at forbedre de generelle søgeresultater.

Den konkrete løsning, med et plug-in, tror jeg mere bygger på tanker som blev fiostret for mange år siden, hvor bl.a. jeg var med til at diskutere mulighederne for individuelle filtreringslister - og deling af dem. Google har så bare samlet ideen op og brugt forhåndenværende værktøjer til at tilbyde det til de få geeks der gider det.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Google dummer sig tit - men de gentager sjældent de samme fejl igen og igen. Den form for bruger ratings i drømmer om her HAR de som sagt afprøvet - og det viste sig, at de signaler de fik var ubrugelige.

Det er jo ikke på samme måde som deres rating-program.

Jeg kunne da sagtens forestille mig nogle netværks-"venner" som jeg ville turde dele blacklister med, dermed vil min googling blive gjort bedre, uden jeg selv skal lukke af for samtlige irriterende spamsites fordi jeg har folk til at hjælpe mig.

At du dømmer det ude, uden at have kigget det i kortene, syntes jeg virker arrogant, eller også er det et ubevidst forsvar af de underlødige blackhat-resultater, som du har nævnt ved flere lejligheder (dine ord ikke mineSkype-Wink).
Jeg vil ellers tro at det netop kunne gavne et foretagende som dit, da det meste af dit SEM-arbejde, og resultater skyldes et hårdt arbejde og en dyb forståelse for Googles måde at arbejde på. Og dermed ville en indholds-filtrering vel gavne både dig og dine kunder.

Men det er nok alligevel dødsdømt, når man tænker på hvor mange pc'ere der er Hijack'ed, og hvad et sådan hi-jacked seo-terror-netværk potentielt kunne lave af ballade blot ved at "blackliste" de samme sider. Det ville under alle omstændigheder kræve menneskelig indblanding fra Googles side for at gennemføre en deranking i index, og det har jo næppe mandskabet til.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO-manden:
Jeg vil ellers tro at det netop kunne gavne et foretagende som dit, da det meste af dit SEM-arbejde

Min vurdering af, hvad jeg tror Google vil gøre - eller ike gøre, i forhold til forskellige ting har intet at gøre med hvad der gavner min forretning. Jeg er fagnørd og primært fokuseret på, at vide alt om mit fag.

Min vudering af, at Google nok ikke vil bruge blacklisting-data fra brugerne i nogen væsentlig grad på den generelle søgning bygger som altid på en meget bred vifte af "fornemmelser" og fakta. Og jeg ved skam godt hvad det her går ud på - jeg kan ikke rigtigt tage dine antydninger af det modsatte alvorligt.

Dette projekt er en del af hele personificeringsprojektet - det er ikke et projekt der handler om indsamling af ny "signal-data". Problemet med denne data er den samme - helt grundlæggende, som andre forsøg på "bruger-ratings". Blandt problemerne er en ekstrem demografisk skævvridning - det er kun bestemte typer af brugere, der benytter den slags funktioner. Dertil kommer, at datakvaliteten er for svingende - både over tid og på tværs af emner.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Min vurdering af, hvad jeg tror Google vil gøre - eller ike gøre, i forhold til forskellige ting har intet at gøre med hvad der gavner min forretning. Jeg er fagnørd og primært fokuseret på, at vide alt om mit fag.

Min vudering af, at Google nok ikke vil bruge blacklisting-data fra brugerne i nogen væsentlig grad på den generelle søgning bygger som altid på en meget bred vifte af "fornemmelser" og fakta. Og jeg ved skam godt hvad det her går ud på - jeg kan ikke rigtigt tage dine antydninger af det modsatte alvorligt.

Dette projekt er en del af hele personificeringsprojektet - det er ikke et projekt der handler om indsamling af ny "signal-data". Problemet med denne data er den samme - helt grundlæggende, som andre forsøg på "bruger-ratings". Blandt problemerne er en ekstrem demografisk skævvridning - det er kun bestemte typer af brugere, der benytter den slags funktioner. Dertil kommer, at datakvaliteten er for svingende - både over tid og på tværs af emner.

Tak !

Et godt og velargumenteret svar som jeg nemmere kan forholde mig til.

Mine antydninger var ikke ment som et person-angreb, men blot et udtryk for min frustation over din manglende argumentation.  Den kom så nu -

Det er klart at man mister kontrollen hvis man lægger en del ud til brugerne, og resultaterne kan være ligeså varierede som der er forskellige meninger.

Jeg kan godt se nu at den metode ikke vil blive den ledende måde at sortere resultaterne efter, dermed ikke sagt at ideen er dødfødt, men barnet skal bare aldrig regne med at blive præsident.Big Smile

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)