Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg et "Sitemap"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg er ikke teknisk orienteret, men har behov for at få min ide ned på et "sitemap". Jeg er ikke sikker på at man kalder det et "sitemap", men har hørt at når man opbygger en web at der findes en skitsering af hjemmesiden i cms??? Jeg har et nogenlunde overblik over hvordan hjemmesiden skal være i ord og opbygning, men kunne godt tænke mig et billede af, hvordan det bliver i praksis. (har lavet en nogenlunde inddeling i excel....lol)

Findes der noget freeware for en der ikke er super teknisk orienteret?

På forhånd tak

Mick

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Murillo:
har behov for at få min ide ned på et "sitemap".

Jeg tror at du mener et mindmap? Inden man overhovedet begynder at arbejde foran computeren så tager man papir og blyant og begynder at lave notater.

Hvis det også er et website du skal lave så får du et kæmpe overblik over dit site hvis du først laver det på papir.

Selvom vi lever i en digital verden, så kan vi ikke klare os uden den analoge del også :)

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det, har du brug for at tegne en skitse over hvordan din side skal komme til at se ud. Så du f.eks. kan give den til en designer, der så designer den for dig. Papir og blyant er min favorit. Hvis du vil bruge noget software til det, synes jeg at http://balsamiq.com/products/mockups fungerer nogenlunde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter også metoden med en skitse på et stykke papir. Det er langt det hurtigste, og giver et fornuftigt overblik over hvordan din side kommer til at se ud

Fra Silkeborg
Tilmeldt 10. Jul 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan downloade Pencil til Firefox. Det er et gratis plugin, hvor du kan lave sideoversigter (sitemap) og wireframes (grafiske oversigter over, hvad der skal være hvor på din hjemmeside).

Det er ret nemt at bruge, og du kan have både din sideoversigt og dine wireframes i det samme dokument.

Med venlig hilsen

Iben Louise

Teapot - Drawing business
www.teapot-graphics.dk

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels, Thomas, Fungadgets & Iben

Tusind tak for jeres feedback.

Jeg har lavet papir-versionen, meeeen det giver et større helhedsbillede når man laver et skitse over hvordan ens web skal se ud, hvad man skal overveje mere eller mindre, samt hvilke mangler der kan være.

Jeg ønsker også at få dette på plads, så jeg kan "pitche" ideen i mit eget netværk og få noget konstruktiv feedback.

Niels - Jeg kender mindmapping og det er ikke det jeg har behov for, men tak for budet.

Thomas - Balsamiq virker for teknisk og visuelt vil jeg gerne lidt tættere på det reelle billede, men tak for budet.

Fungadgets - Har papir versionen parat og vil gerne næste step.

Iben - Pencil er et godt bud som jeg vil kigge nærmere på, dog håber jeg ikke det bliver for teknisk. Tak for den henvisning...

Det jeg ønsker er en sideoversigt og en mulighed for at lave inddelingen i blokke med farver, billeder og overskrifter. Målet er at gøre det klart for mig selv, kunne vise min intension og give et klart billede til den som skal kode siden. Kunne jeg være så heldig at der findes "the easy way" :) Ellers må jeg ende ud i Panduro karton papir, udprint og nogle gode blyanter.

Høre meget gerne mere, hvis i har nogle gode bud.

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder som om du måske skulle overveje et diagrammeringsværktøj a la Visio fra Microsoft.

årsag : Du kan nemt opbygge en tegning, som både du og teknikere og andre almindelige dødelige kan forstå.

Ellers find eksempler på nettet, som du så paster ind i din beskrivelse, det vil give dem der skal lave det en god mulighed for at hjælpe dig.

Altså visualiseret det hele, det er det jeg formoder du vil igang med ?

mvh

Mogens
http://www.easywebhost.dk/

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vivi Gamkjær Vroue:

www.writemaps.com er et godt gratis program som du ikke behøver at downloade.

Jeg citerer lige fra deres hjemmeside :

"...WriteMaps is a free web-based tool...."

Altså en hjemmeside, hvor du kan få lavet et sitemaps.
Men normalt vil denne funktion være indbygget i CMS'et via en plugin eller modul, disse findes bl.a. til Joomla.
Disse er fuldstændigt automatiseret, hvis vi snakker normale sitesmaps.
Men det jeg fornemmer, er at der efterlyses et værktøj, som kan mere end en sitemap, for den er ikke til megen værdi, når vi snakker dokumentation m skærmbilleder m.m.
Det er i realiteten bare en menu med strukturen over de filer og mapper som er på siden

Mogens
http://www.easywebhost.dk/

 

Fra København
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Prøvede elektronisk at finde noget som jeg kunne "håndtere", men endte op med at bruge det meste af en lørdag med datterens skitseringsblok og en masse farveblyanter :) og har nu fået visualiseret mine ønsker og behov og lavet grovskitsen.

Tusind tak til jer alle for input og gode råd, det betyder virkelig meget.

Mick

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)