Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer vi på google maps?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undre mig lidt over følgende.

Hvis vi helt tilfældigt tager et sted i Danmark på Google maps:

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=Taastrup,+Danmark&aq=&sll=55.649063,12.30354&sspn=0.003596,0.007081&ie=UTF8&hq=&hnear=Taastrup,+Danmark&ll=55.651073,12.303443&spn=0.001798,0.003541&z=18

Der kan vi f.eks. se at AOF-Vestegnens Daghøjskoler ligger skrevet på maps. Hvordan opnår man dette?

Vi er oprettet i Google places og kommer fint frem ved en almindelig google søgning på firmanavn.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Google har skrevet lidt om det her:

"The place labels shown on Google Maps are determined algorithmically based on a large number of factors, so there is no way to guarantee placement of your business on the map as a place label. One factor these algorithms consider is the accuracy of the business listing and the richness of the content associated with the listing, so you can improve the chances that your business will receive a place label if you claim it in Google Places."
http://www.google.com/support/places/bin/answer.py?hl=en&answer=174115

Jeg har selv lavet et eksempel med tal der viser hvor effektiv Google Places kan være (uanset om man bliver medtaget som OI eller ej).

Derudover er det min opfattelse at det hjælper hvis der er mange specifikke søgninger efter ens virksomhed, men det er ikke noget jeg kan dokumentere.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Google har skrevet lidt om det her:

"The place labels shown on Google Maps are determined algorithmically based on a large number of factors, so there is no way to guarantee placement of your business on the map as a place label. One factor these algorithms consider is the accuracy of the business listing and the richness of the content associated with the listing, so you can improve the chances that your business will receive a place label if you claim it in Google Places."
http://www.google.com/support/places/bin/answer.py?hl=en&answer=174115

Jeg har selv lavet et eksempel med tal der viser hvor effektiv Google Places kan være (uanset om man bliver medtaget som OI eller ej).

Derudover er det min opfattelse at det hjælper hvis der er mange specifikke søgninger efter ens virksomhed, men det er ikke noget jeg kan dokumentere.

Vores profil er udfyldt 89% jvf. Google - Vi har også uploadet egne billeder af butikken. 

Ved organisk søgning på firmanavnet er vi nummer 1 og GP nummer 2

Søgninger den sidste månede jvf. GP.

450   visninger
Angiver, hvor mange gange brugere har set din virksomhedfortegnelse som et lokalt søgeresultat
45   handlinger
Angiver, hvor mange gange brugere har vist interesse for din virksomhedsfortegnelse
2   klik for at få flere oplysninger om Maps
43   klik på dit websted
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)