Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag i 2. år som selvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lige til min rædsel opdaget, at mit fradrag står i 0.
Det skal lige siges, at jeg fra 03.januar 2011 har været alm. lønslave hos en tidligere kunde for at aflaste ham lidt.

Jeg har haft en revisor til at klare mit årsregnskab og alt hvad dertil hører, men kan selvfølgelig ikke få fat på vedkommende... men inden jeg begynder at flå lemmer af vedkommende - så vil jeg lige sikre mig, at det ikke er by design? Jeg aner slet ikke noget om sådan noget, og derfor er jeg jo rigtig glad for, at jeg kan betale mig fra det. :)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT går simpelthen ud fra at du stadig er selvstændig så du har nok også fået 10 B-skatte opkrævninger. Medmindre du har bedt din revisor om at ændre din forskudsregistrering, og han ikke har gjort det, kan du ikke laste ham det.

Du skal have ændret din forskudsregistrering hos SKAT.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for svaret.

Jamen det er også en fair antagelse, men jeg gik ud fra, at selvom jeg havde virksomhed, at jeg så godt kunne være lønmodtager. Jeg har fået de 10 opkrævninger ja.

Jeg må bare lige vente til min revisor vender tilbage, så jeg kan få styr på det - for jeg har vel stadig mit fradrag som normalt? 2010 var mit første år som selvstændig, og der gjorde vi det op i december, og der stod mit fradrag selvfølgelig som normalt. Men der er vel ikke noget til hinder for, at jeg bruger mit fradrag når jeg er alm. lønmodtager i perioder?

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens være både lønmodtager og selvstændig samtidig.

Det er svært at rådgive uden at kende dine tal, så jeg synes du skal tage den med din revisor, så I kan få det lavet korrekt i forhold til din situation.

mvh
Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)