Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Definationen af Varekøb/Ydelseskøb i Moms sammenhæng

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Findes der en definition af, hvornår der er tale om et varekøb og et ydelseskøb. Eller eventuelt en god hjemmeside, der lister de mest gængse eksempler op?

Indtil videre har jeg fundet ud af, at:

Software = Varekøb
Domæne = Ydelseskøb

Men hvad med en e-bog - det må vel være et Varekøb?

Og ens telefonregning, hvor man samtidigt betaler af på telefonen - er det et Ydelseskøb eller Varekøb, når man skal indberette momsen?

De bedste hilsner
Martin

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke en enkelt venlig sjæl, der kan hjælpe mig, så jeg kan få indberettet moms, så skatten ikke kommer efter mig Smile

På forhånd tak!

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt groft sagt er en vare en fysisk ting, mens al andet er ydelse. Det er som sagt groft sagt, for det gælder ikke hele vejen rundt, men hvis du bruger det som tommelfingerregel kommer du ikke helt galt af sted.

Under skatteekstratens artikler under regnskab ligger der en artikel om emnet, men dog kun for abonenter.

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Telefonregninger er ydelseskøb. Derimod er en ny telefon en vare. Her skal du skelne mellem betalingen af telefonen (typisk 1 kr. eller lidt mere) mens den del du betaler gennem en forhøjet abonnementspris regnes som ydelse. Hvis man skulle gøre det anderledes skulle man til at sammenligne mellem hvad abonnementet ellers ville koste, men det gør man heldigvis ikke.

mvh
Michael

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dine svar Michael - der reddede du lige min dag.

Jeg har søgt på nettet for at læse om definitionen af varekøb og vareydelse hele aftenen , men det er ikke lykkedes mig at finde noget brugbart, så dit svar var meget kærkomment.

En E-bog er vel netop én af de undtagelser du nævner, da det vel ikke kan betegnes som en ydelse, men derimod som et varekøb, selvom det ikke er fysisk.

Nu kan jeg lave min momsangivelse færdig.

Endnu engang, mange, mange tak for hjælpen!

Ha' en dejlig aften!

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Aktid rart at kunne hjælpe.

En e-bog ... Her er jeg lidt i tvivl. Nu er der jo ikke tale om meget store beløb, så jeg tror næppe SKAT vil tage det ilde op, hvis de opdager at nogle få hundrede kroner er blevet ført det forkerte sted, sålænge momsen er beregnet korrekt.

Som svar på en PB fra en der har læst med: Ikke fysiske ting der fremkommer efter en arbejdsindsats som webdesign, mekanikerarbejder m.m. er ydelser.

mvh
Michael

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev momsen indberettet, så nu kan jeg få ro i sjælen Wink

Jeg har noteret det hele ned, så jeg har det til næste gang!

Igen, tak for hjælpen med de mange spørgsmål Michael!

De bedste hilsner
Martin Albertsen

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)