Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje værelse af sig selv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et anpartsselskab, som ikke længere har noget eksternt kontor. Jeg arbejder derfor fra min private hjemmeadresse.

Jeg overvejer nu om jeg kan tillade mig at lade mit ApS leje et værelse af mig privat. Jeg bruger stortset kun værelset til firmabrug og har tilmed en server kørende 24/7 som hoster nogle applikationer.

Men er der overhovedet mulighed for at få lov til dette?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Allerede der hvor du skriver "stortset" vil SKAT sige nej til den konstruktion.

Lige så snart der er blot en lille risiko for at du måske kan finde på at bruge rummet privat siger de NEJ, og især når det er i en lejlighed.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

det er en lejlighed....det stortsete kunne jo udelades :-)

I hvilken situation vil der være ingen sandsynlighed for at man bruger et rum privat?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt skal rummet kunne låses af udenfor arbejdstid og der må ikke være sofa eller lignende overnatnings- /  privat-"udstyr" opbevaret. Selv hvis du overholder det kan du ikke være sikker på SKAT vil acceptere rummet som kontor og lade dig trække det fra.

Dvs. du kan ikke bare indlogere en ven eller gæst og bruge det som gæsteværelse en enkelt nat osv.

Dvs i praktis kan du godt gøre det og håbe på at SKAT ikke opdager det, men hvis du både har privat-adresse og firma-adresse det samme sted og forsøger at trække værelset fra, så kan du være ret sikker på at SKAT er over dig som en høg. Det gælder også andre regnskabsmæssige ting i virksomheden. Så er spørgsmålet om man gider det for de par kroner man eventuelt kan spare, når der er tale om et værelse.

Så er tiden bedre brugt til at skaffe et par ekstra kunder. :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt vil du personligt blive beskattet af af den indtægt du får fra anpartsselskabet, og så er idéen jo ikke så stor.

Efter lovgivningen skal der være egen indgang m.m. for at du kan få fradrag for kontor i eget hjem, men normalt accepterer SKAT et begrænset fradrag til de ekstraudgifter, der trods alt er ved at side hjemme.

mvh
Michael

Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tror jeg ikke jeg vil forsøge mig, men kan man ikke huslejen som et privat udlæg og så modregne det på en mellemværende konto mellem mit ApS og mig selv?

Hvilke ekstraudgifter kunne der være tale om som SKAT måske accepterer at der gives fradrag for?

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser sådan på det at et ApS er en anden juridisk enhed, hvorfor der ingen sammenhæng er mellem dig og selvskabet. 

Det vil - som jer ser det - svare til at du udlejer til mig og mit ApS. 

Korriger mig hvis det ikke er rigtigt. 

Hvis du rent faktisk driver selskabet hjemmefra og du - som jeg bruger el og varme (computer / køleskab) i 8 timer dagligt, vil jeg tro at Skat vil accepterer en forholdmæssigt andel af disse udifter som et fradrag. 

Du har jo disse udgifter i virksomheden. 

En andel i huslejen vil jeg ikke tænke på - der er for mange regler og du skal have en ind over som kender alle disse regler til bunds - og det koster.

Omvendt - hvis du er flyttet fra eksternt kontor og hjem, skal dit computerkøb delvist tilbageføres da du kan bruge den pirvat i hjemmet Big Smile

Mange hilsner

Christian

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)