Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mærket vs. Trustpilot (A/B Split test)

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så er der nyt fra mit test maskineri. Vi er nu færdige med vores første checkout test. Det har været en lang process, specielt fordi vi var nødt til at køre den lang tid på grund af den høje konvertering der ligger i en checkout process. Men jeg vil prøve at samle hovedkonklusionen her.


Trustpilot er pludselig i live igen

Som jeg skrev i sidste indlæg, så tror jeg på at trustpilot virker, men jeg skulle have fundet den rigtige formel. Det tror vi på at vi har fundet nu. Ihvertfald til dels. I testen testede vi nedenstående billede -

Op i mod vores kontrol og så mit bedste bud på hvad der ville give et maksimum af trust.

Så for at være helt fair. Så er dette ikke en Trustpilot vs. e-mærket. Men e-mærket implementeret efter min bedste tro.

MEN JEG FIK TÆV! :)

Konklusion

Vi kan efter at have kørt rigtigt rigtigt mange konverteringer igennem - fremviser en stigning på 7,11% ved at bruge trustpilot i denne form målt op imod kontrollen. Det må siges at være en del - og vil helt sikkert kunne ses på vores omsætning i næste måned når vi får det implementeret fuldt ud.

Min egen løsning og hvad jeg troede var bedst, viste sig i bedste fald at være lidt bedre, men dette er insignifikant.

Så derfor er konklusionen ihvertfald for vores shop at vi kan have stor gavn af e-mærket i forhold til at få folk til at handle for mere og til at få dem til kurven. Når de så er i kurven så hjælper trust pilot os meget bedre, og kan her hjælpe os meget mere.

Derudover havde trustpilot også en forbedrende egenskab i forhold til tilbagevendende besøgende. Her kunne trustpilot hjælpe med en forøget konvertering. Jeg ved dog ikke om det kan lade sig gøre at segmentere sådan på ens site. Det skal undersøges.

Næste test bliver formentlig på at få implementeret e-mærket i checkout forløbet og se om det ikke også kan give os et par procent. :) Nu har vi ihvertfald ved hjælp af trustpilot betalt min tid tilbage mange gange.

Og selvfølgelig har vi været med til at give et klarere og lidt mere nuanceret billede af trustpilot og e-mærket. Jeg synes dog stadig at de begge to bør begynde at tænke meget mere over hvordan de kan gøre deres mærker bedre, og fokusere på at hjælpe shops der ikke har de samme muligheder som vi har til at få det optimale resultat. For om noget viser denne test at der ikke er nogen opskrift specifikt, men at det er essentielt at teste og teste og teste. Sove... :-) Og så lige teste lidt mere....

Hold kæft jeg kunne godt spise en cookie... Jeg elsker Cookies... Længe leve Cookies! :-)

Tilmeldt 9. Sep 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

#Michael Haahr

"Jeg mærkede faktisk en markant nedgang i ordrer, efter jeg fik Trustpilot på forsiden, og alle undersider, på min shop www.maler-maling.dk

Men tror det har noget at gøre med, at der kun er 6 anmeldelser af siden. Så tænker nye kunder sikkert, at det er dårligt, siden der kun er 6 som har handlet før og givet en anmeldelse."

Jeg er klar over at dette er et noget gammelt indlæg, men jeg interesseret i at høre om du har kunnet mærke nogen positiv forskel på effekten af Trustpilot, efter at der formodentligt nu er kommet flere kundeanmeldelser?

Jeg har selv lige startet ny webshop, så det er ret væsentligt for mig hvordan dette forholder sig, altså om det i det hele taget kan betale sig at købe Trustpilots abonnement, når man har relativt få anmeldelser fra kunderne.

Tilmeldt 9. Sep 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael 

Jeg er klar over at dette er et noget gammelt indlæg, men jeg interesseret i at høre om du har kunnet mærke nogen positiv forskel på effekten af Trustpilot, efter at der formodentligt nu er kommet flere kundeanmeldelser?

Jeg har selv lige startet ny webshop, så det er ret væsentligt for mig hvordan dette forholder sig, altså om det i det hele taget kan betale sig at købe Trustpilots abonnement, når man er helt nystartet og har relativt få kunder og Trustpilot-anmeldelser.

Tilmeldt 9. Sep 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

... Jeg beklager min dobbelt-post, men direkte svar på posts ender tilsyneladende her for enden af tråden.. Jeg forsøgte at svare Michael direkte:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hvejsel

Jeg ved godt dette indlæg er meget gammelt.

Jeg blot høre om hvad du vil anbefale idag, at man gør brug af på sin webshop - e-mærket eller Trustpilot?

Ha' en god dag :)

Mvh. Mads

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale dig E-mærket fremfor Trustpilot.

Min splittest for ca. 3 år siden, viste 30% flere konverteringer med E-mærket, og jeg har lige kørt en 3 ugers test med Trustpilot (Dog kun med mine egne opsæt i betalingsprocessen, og ikke noget i et abonnement med trustpilot)   men denne test viste ikke flere konverteringer.

Dette er mine erfaringer, og til dette som jeg sælger :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret marjoe :)

Er det bevidst at du ikke har e-mærket på din forside / toppen af siden ?
Og hvad er årsagen til det? Smagssag - eller hva? 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør opmærksom på det helt øverst med den blå pil, og så igennem hele betalingsprocessen - 

Man skal også passe på ikke at overdrive med visningen - men måske jeg lige skal kikke lidt på dette, da du ikke kunne se den øverste :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, det havde jeg ikke lige set. :)
Jeg tror det er fordi jeg bevidst kigget efter e-mærke logoets blå farve. 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er måske ikke tydelig nok der så :-)

Har lige sat den i venstremenuen nu - hvad er din mening her, nu vi lige er i kontakt :-)

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)