Så er der nyt fra mit test maskineri. Vi er nu færdige med vores første checkout test. Det har været en lang process, specielt fordi vi var nødt til at køre den lang tid på grund af den høje konvertering der ligger i en checkout process. Men jeg vil prøve at samle hovedkonklusionen her.
Som jeg skrev i sidste indlæg, så tror jeg på at trustpilot virker, men jeg skulle have fundet den rigtige formel. Det tror vi på at vi har fundet nu. Ihvertfald til dels. I testen testede vi nedenstående billede - Op i mod vores kontrol og så mit bedste bud på hvad der ville give et maksimum af trust. Så for at være helt fair. Så er dette ikke en Trustpilot vs. e-mærket. Men e-mærket implementeret efter min bedste tro. MEN JEG FIK TÆV! :) Konklusion Vi kan efter at have kørt rigtigt rigtigt mange konverteringer igennem - fremviser en stigning på 7,11% ved at bruge trustpilot i denne form målt op imod kontrollen. Det må siges at være en del - og vil helt sikkert kunne ses på vores omsætning i næste måned når vi får det implementeret fuldt ud. Min egen løsning og hvad jeg troede var bedst, viste sig i bedste fald at være lidt bedre, men dette er insignifikant. Derudover havde trustpilot også en forbedrende egenskab i forhold til tilbagevendende besøgende. Her kunne trustpilot hjælpe med en forøget konvertering. Jeg ved dog ikke om det kan lade sig gøre at segmentere sådan på ens site. Det skal undersøges. Næste test bliver formentlig på at få implementeret e-mærket i checkout forløbet og se om det ikke også kan give os et par procent. :) Nu har vi ihvertfald ved hjælp af trustpilot betalt min tid tilbage mange gange. Hold kæft jeg kunne godt spise en cookie... Jeg elsker Cookies... Længe leve Cookies! :-) |
#Michael Haahr
"Jeg mærkede faktisk en markant nedgang i ordrer, efter jeg fik Trustpilot på forsiden, og alle undersider, på min shop www.maler-maling.dk
Men tror det har noget at gøre med, at der kun er 6 anmeldelser af siden. Så tænker nye kunder sikkert, at det er dårligt, siden der kun er 6 som har handlet før og givet en anmeldelse."
Jeg er klar over at dette er et noget gammelt indlæg, men jeg interesseret i at høre om du har kunnet mærke nogen positiv forskel på effekten af Trustpilot, efter at der formodentligt nu er kommet flere kundeanmeldelser?
Jeg har selv lige startet ny webshop, så det er ret væsentligt for mig hvordan dette forholder sig, altså om det i det hele taget kan betale sig at købe Trustpilots abonnement, når man har relativt få anmeldelser fra kunderne.