Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontering af leverandør-faktura i e-conomic

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i e-conomic tænkt at bogføre leverandørfaktura af flere gange, da jeg ønsker varelinier bogført på forskellige købskonti.
Det giver dog en del posteringer og lidt dårligt overblik i forbindelse med betalinger i e-conomic (men har en fin netbank til dette i stedet).

Er der andre udfordringer jeg skal være opmærksom på undervejs, eller er dette en dårlig løsning?

Jeg har en række salgskonti, hvor jeg skal have et overblik over dækningsbidrag på disse, hvorfor dette formentlig er løsningen.

Generatorer og nødstrømsanlæg www.genshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker så ikke efter hensigten, da leverandørfaktura modkonto kun kan sættes inde på kreditoren.

Jeg kan køre ren finansbilag, men så mangler jeg muligheden for et overblik på min kreditor.

Er det mon kun mig der bokser med dette?

Generatorer og nødstrømsanlæg www.genshop.dk

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick,

Umiddelbart så når man bruger udtrykket "leverandør faktura" i e-conomic, så skyldes det at man umiddelbart bruger lagerstyring, det virker dog ikke som om dette er tilfældet?

Hvis ikke du gør, så kunne en samlet kreditor faktura blive bogført på flere linjer, uden at anføre en mod konto.

Et eksempel kunne være. Jeg har modtaget en kreditor faktura der skal bogføres på 3 konti på i alt 10.000kr..

2.500 debiteres på telefon kontoen.

2.500 debiteres på varekøb

5.000 debiteres på gebyr kontoen

10.000 krediteres på kreditoren.

Giver det mening og besvarer det dit spørgsmål?

Se generelt om oprettelse af posteringer her.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen.

Tak for dit svar

Mener du at jeg i finansbilag skal debitere de 3 posteringer på hhv. telefon, varekøb og gebyr.

Derefter kan jeg så bruge leverandørfaktura med kreditor konto XXXXXXXX (krediteres på konto 6800 Kreditorer) uden modkonto. 

Jeg ser mig umiddelbart nødsaget til at bruge leverandørfaktura, for at få en postering på min kreditor.

Måden at finde ud af hvornår man så har købt en vare er så ved at man bogfører hver enkelt varer i finansbilag uden modkonto eller ved at samle dem og bruge kreditor mappen over på hylden og begynde at bladre?

Generatorer og nødstrømsanlæg www.genshop.dk

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ja det ville jeg gøre, såfremt min kreditor faktura skulle deles ud på flere forskellige konti.

Så vil du altid når du tager et kreditor kontokort se hvad du skylder din kreditor samlet på en linje. Jeg synes helt sikkert der kan være flere ting der taler for man gør brug af leverandørfaktura, så grunden til jeg spurgte var bare at være helt sikker på hvad du gerne ville. Big Smile

Hjalp det?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Tak for hjælpen.

Jeg mener i øvrigt at der mangler kategorier i jeres egen forum til almindelige spørgsmål. Man kan umiddelbart kun diskutere tillægs moduler eller komme med forbedrings forslag. Der står jo at man kan udveksle erfaringer med andre brugere.

Generatorer og nødstrømsanlæg www.genshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lur mig om jeg ikke lige fandt en lille knap der hedder fordeling under kreditorfaktura ved siden af modkonto...

Generatorer og nødstrømsanlæg www.genshop.dk

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. forummet så kan du faktisk have helt ret i det. Vi har dog en diverse kategori, men jeg er helt med på hvad du mener, tak for input Big Smile

Fordeling knappen ligger mere op til at man kan lave en fordelingsskabelon som man fast bruger. Det kunne f.eks. være at hver gang jeg fik en faktura fra min leverandør så var der altid 2.000 kr. husleje, 1.000 kr. el etc., så kan man sætte det op derigennem.

Skulle du kunne bruge den til denne problemstilling - så er vi begge tilfredse. Jeg ville dog gøre brug af førnævnte metode.

Mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)