Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerstyringsprogram til lille fysisk butik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag amino'er

Jeg er simpelthen løbet død i alle mulige cirkulære referencer, så vil være rigtig taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe.

Jeg ønsker at finde et simpelt lagerstyringsprogram, til en lille fysisk hjemmebutik. Programmet skal kunne styre omkring 100-500 varer. 

For at gøre det hele lidt nemmere, havde jeg tænkt mig at bruge en stregkodelæser som fx den her og så have en mappe med de forskellige stregkoder liggende, så man kunne skrive "antal" i programmet og så bippe varen enten "ud" eller "ind" af lageret. Man skal også kunne skrive indkøbspris og salgspris ind. Det ville også være helt optimalt hvis man kunne bruge det som kasse, så at den regnede det samlede beløb ud, når man havde scannet de forskellige varer.

Det skal helst være gratis og max koste et par tusinde. Jeg ved ikke om det er noget man kan lave i excel, når det nu er stregkoder man bruger, men er i hvert fald åben over for alle løsninger :)

Håber jeg fik beskrevet det godt nok, men det er lidt svært når jeg intet kender til de forskellige programmer :)

På forhånd tak!

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jonas   jeg  kopierer  lige  fra  et  andet  svar   om  noget  med kasseapparat  hvor  stregkoder  er  en  mulighed.   Kig  på  det  her  og  bortse fra  det  med  kasseapparat  men  kig  alene  på   økonomiprogrammerne  og  focuser på    lagerstyrings- muligheden:

AlsKassen  som er et stykke software   som  giver  dig  et kasseapparat  på  din  pc´s  skærm    -   enten  den  gl. slaveskærm  hvor du  så klikker  med  musen  eller   en  moderne  touchskærm  som  du   kan  klikke  dig rundt   i  menuerne

se  mere herom  på    www.summasupport.dk/alskassehelp.php   det  koster   2.995,- + moms.

Programmet  kræver  en SummaSummarum  Professionel eller  en Enterprise, hvis  du vil have  lagerstyring på  dine  varer. Har du een af dem i  forvejen  så  er  0,-  ellers  +´er du  lige  1.980,-  eller  2.880,- +  moms

SIDSTE !!!  Har  lige talt med producenten af AlsKassen. Nu  er  AlsKassen  også  brugbar i  forhold til  programmet  AESIRAS.   Det  giver  andre muligheder,  idet  du  her  kan komme igang for en billigere  penge for økonomiprogrammet idet Aesiras Express (har samme funktionalitet og mere til - som SummaSummarum Enterprise) men kun  koster  1.995,- + moms ved licenskøb  eller  99,- kr. pr. måned + moms   hvis du  vil  leje licensen. For den pris må  du  lave  indtil  2.500 posteringslinier pr. år - svarende  til  833 bilagsnr. om året.   Overskrides de 2.500 poster   opgraderes  programmet  for   1.995,- eller  99,- mere   -  og så er  der ubegrænset kapacitet.  Dette  er  priserne  hvis  du  "kører"  det hjemme  på  din egen pc.  Vil  du  have  en   webbaseret løsning -  så  kan du  for  99,-  mere om måneden  få en  hosted udgave  på  en server  hos Aesiras.

Det helt spidse  i  AESIRAS løsningen  er -  at du  for  et tillæg af 1.995,-  eller  igen  99,- om måneden    - kan koble  din webshop  sammen  med  Aesirasprogrammet  -  og  så er shoppen   100%  integreret  med  dit  økonomiprogram.

Dette  får  du  tilgang  til  på  min side   www.webshop-plus-aesiras.dk   -   men  det  er så  spritnyt  at  jeg  ikke  har  noget  videodemonstration  på  det   -  men  det kunne  jeg jo  blive  nødt til  at lave.   På linket  kan  du  hente  en  fuldt fungerende  demo  af  det her.  Er det den der  ser  mest interessant ud  for dig  -  så  laver  jeg selvfølgelig  demo´en  med  connection til  kasseapparatet  derfra

===========

til dit  konkrete spørgsmål  om  rabatkort  er der at  sige;  at  det  er  der ikke  pt. - MEN  jeg vil  mene  at  man  kan  "tvinge"  funktionen   igennem  ved  at  oprette  personerne  der  skal  rende rundt  med et sådant fordelskort  i Debitorkartoteket  -- og så  til   den gruppe  som  de så defineres  som,  at  knytte  en  rabat%  til  debitornr.´et  -  fordi  når  så  kunden  vælges  på  kassedisplayet  når  der skal  handles  -   så  håndterres  købet  med  fratræk  af  rabatten  på  kassebonen

men  lader  det  gerne  komme  an  på  en  prøve  for dig;  så  du  kan  se  om  det virker.

Kræver  at du  smider  mig  lidt om oplysninger  om  hvilket  navn  butikken  skal  have - har du  et logo i  jpg   kommer du  også på  bon´udskriften. Så skal  du  smide  mig et  par  varer med  tekst og priser  ....  gerne  indkøbs og din salgspris  så  du  kan  se  DB-funktionen i  Summa   og  så  et  kundenr.   og  -navn    og  hvad  er  rabat%%  på  det  her   kort

så  sender  jeg  dig  en  sikkerhedskopi  som du  kan  load´e  ind  i  en  prøveversion  af  SummaSummarum  som du  henter hjem  og så  en  prøveversion  af AlsKassen  også

du sender informationerne  til mig på   ottobp@gmail.com   eller  ringer  283 44 283

---   er  på  i  weekenden  også  så  ring  bare  op, hvis  du  vil  høre  mere

 ===========

det  er  godt  nok  ikke gratis  (men  det  er  også  kun  lommeuld  som Storm P  sagde det,  der  er  det!!!).    Hvis  du   nu  smider  et  par tusind  mere  afsted  så   har  du  både  lagerstyring   og   økonomiprogram og faktureringsprogram  til  den  pris   Og  så  har  du  det  hele  samlet   ét sted  i stedet   for  fordelt  på  et excel ark  til  lageret  og  noget  Word  til  at lave  gratis  fakturaer  i   osv   

På  at  beregn  hvor  meget  arbejdstid (læs  din  fritid.....)  der  går  op  i  hat  og  briller  på  den  konto

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :) 

Det var godt nok noget af en smørre og nok ikke det jeg leder efter. Der er tale om en slags gårdbutik der sælger foder, og jeg er ikke interesseret i noget økonomistyring ind over overhovedet, da det kører fint som det er nu :) 

Men tak for dit hurtige svar! Håber der er nogen der har en bedre løsning Smile

 

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Jeg har før lavet et simpelt lagersystem, hvor man blot holder styr på enheder som ligger under forskellige kategorier. Du kan indsætte, fjerne og redigere i disse enheder.

Selve systemet er webbaseret, men jeg er sikker på, at systemet sagtens kan tilpasses dine behov.

Kontakt mig hvis du er interesseret og vil vide mere Smile

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det må gerne være på Engelsk: http://www.inflowinventory.com

Systemet kan dog oversættes ..

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de gode svar. 

Det er ikke til mig selv, så jeg fandt ud af at Inflowinventory var lidt for kompliceret til dem der skulle bruge det. 

Og så reddet du jo bare det hele Gnowak med de skabeloner! Så nu har jeg skræddersyet det til dem, og tror at det vil fungere.

Og Jens - lyder rigtig spændende! Men som udgangspunkt er excel arket fint nok, med mindre at man kan bruge stregkodelæser til det program du har?

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Sthur:
Jens - lyder rigtig spændende! Men som udgangspunkt er excel arket fint nok, med mindre at man kan bruge stregkodelæser til det program du har?

Nu har jeg ikke kigget på regnearket, men stregkodeskannere kan sagtens virke med regneark også.

Efter selve stregkoden afgiver de fleste skannere et linjeskift, så du i et regneark ryger ned på linjen under.

Nogle stregkodeskannere kan indstilles, så de afslutter med et andet tegn eksempelvis tabulator, så du går videre til cellen til højre for, så du kan indtaste antal efterfølgende.

I SALDI kan du også nøjes med at benytte lagerfunktionaliteten, som også fungere med skanner i standardopsætning.

Her er det også muligt at opsætte et kasseapperat eller udskrive fakturaer direkte, hvor varerne også kan indlæses med stregkodeskanner.

Senere kan man overveje at benytte resten af økonomisystemet, og dermed få helt styr på det hele.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Odense
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.  Jeg kan se du har fået mange muligheder på dit spørgsmål.

En let og enkelt måde, er også at anskaffe sig et kasseapparat hvor lagerstyring er standard.

Hos Dansk Kontor Center kan man f.eks købe et fornuftigt kasseapparat til ca. 3.500,- inkl. lagerstyring via PC og mulig fortilslutning af stegkode-scanner.

Du kan kontakte en tekniker hos Dansk Kontor Center, 70 22 13 11, der hjælper det til hvilken samlede løsninge der passer bedst til butikken så der ikke bliver en alt for stor forcromet løsning du ender med.

 

 

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)