Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er det bedst at smide min artikel?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation, at jeg har fået skrevet en knald god artikel af Halfdan omkring det at tage kørekort.

Første tænkte jeg, at jeg bare ville ligge den op på min hjemmeside kørekortportalen.dk, men nu er blevet i tvivl, hvor det bedst kan betale sig at lægge den hen.

Jeg har en del domæner omkring kørekort, som jeg ikke bruger endnu. Vil det kunne betale sig rent SEO mæssigt, at oprette et webhotel, upload en blog, og smide artiklen ind her, selvfølgelig med link til kørekortportalen.dk ?

Har jeg andre muligheder?

Artikelen er på + 600 ord.

 

på forhånd tak

Mvh Mark

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Smid den på din portal. Link fra artiklen til andre steder på portalen med udvalgte søgeord.
Byg links ind til artiklen fra andre sider, f.eks. kommentarer på blogs, i forums osv.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan godt være jeg lyder lidt gammeldags nu, men publicerer man ikke en artikel for at inspirere, hjælpe, guide osv andre? :-)

Hvis man allerede har et sted at publicere den der omhandler emnet, men er i tvivl om man skal oprette et helt selvstændigt domæne til en enkel artikel, så vil jeg mene at man har for meget fokus på maskiner (dem af søge-slagsen) og alt for lidt fokus på de mennesker der gerne skulle få noget ud af artiklen. ;-)

Men det kan jo godt være at artiklen bare er lavet til maskinerne og ikke rigtig til menneskene. I så fald vil jeg lidt mene det er spild af tid helt fra starten, for søgemaskinerne har da vist ikke brug for at tage kørekort ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sjov pointe Yes 

Meeen hvis vi lige skal realiteterne i øjnene, så er det de færreste som ikke vil have noget ud af hjælpe andre :)

på samme måde som du heller ikke giver din software væk gratis - selvom 90,- dog lyder billigt ;)

 

Tak for rådet it-konsulenten

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Smile

Jeg tror måske du misforstod mig. Selvfølgelig kan man tage lige det man vil for at hjælpe andre og hvis man kan få glæde af at ens materiale bliver fundet i søgemaskinerne og på den måde få mere trafik og dermed måske flere reklamevisning, så fine by me :-)

Der hvor jeg synes det bliver et problem er hvis fokuset er så meget på hvordan man kan skrive en artikel og publicere den så skræddersyet til søgemaskinerne at man glemmer det oprindelige formål med artiklen. Der er rigtig mange på Amino der bruger så mange kræfter på SEO og optimering, og skriverier af diverse artikler inden for forskellige emner, på målrettede søgeord/domæner for at tjene penge på affiliate reklamer ved at forsøge at drive trafik fra søgemaskiner ind på sider der indeholder meget lidt information om emnet i form af et par artikler osv.

Det skal de selvfølgelig være velkomne til og jeg kan da også bare blande mig uden om :-), men nu er jeg lidt af den gamle skole fra den gang hvor meningen med internettet ikke så meget var dikteret af hurtig marketing, affiliates og SEO, men derimod hvor det galt om at publisere ting som folk gad at læse og det handlede om budskabet mere end at få flettet de rigtige søgeord ind i en mumletekst.

Nu kender jeg ikke til artiklen eller formålet med den, men sagde bare min ærlige mening om at hvis det er en artikel der er så meget robotfodder at det kan blive til et spørgsmål om hvorvidt det er vigtigt at få den placeret på sit eget domæne osv, så tror jeg reelt set det er spild af tid for det kan om noget kun være en kort midlertidig gevinst i form af en lidt højere placering på et par søgeord i google indtil en anden bestemmer sig for at gøre det samme, eller google beslutter sig for at det domæne med en enkelt artikel der aldrig bliver opdateret er ligegyldigt (eller er SEO-spam) i forhold til en køreskole der også publiserer artikler om at tage kørekort m.v. :-)

Jeg synes ikke umiddelbart at SEO kan sammenlignes med at sælge et produkt/en service, da SEO's udgangspunkt er at give ting væk gratis og håbe på at det kan hjælpe med at skabe omtale (den tætteste sammenligning er vel old school branding), hvorimod et produktsalg ret tydeligt siger at for x kroner får du x produkt/service. :-) 

Hvis du spekulerer i SEO for at få betaling for dit arbejde/publisering/udgift af den nævnte artikel, så vil jeg helt klart fra et forretningssynspunkt stærkt overveje om der ikke var en mere sikker måde at konvertere arbejde til betaling. Hvis artiklen er relevant og god nok så kunne den jo måske sælges til køreskoler der selv kunne publisere den, eller det kunne være betalt indhold på en kursusportal eller lignende. Det ville i hvert tilfælde give et væsentlig mere sikkert afkast end at publisere den gratis og håbe på en direkte målbar indtjening via SEO IMHO :-)

Men nu har du jo allerede et site om køreskoler osv, så giver det vel (set fra et komplet ikke SEO perspektiv, men ren bruger oplevelses perspektiv) ganske god mening bare at publisere den der hvor du allerede har folk der er interesserede i køreskoler/kørekort, hvilket er årsagen til at jeg synes spørgsmålet lugter en smule af "kom lad os fyre en masse mærkelig tekst ind i google så vi kan komme øverst på et søgeord og dermed lokke folk ind på en helt ligegyldig samling basisviden om et emne der er så uinteressant at de forhåbentlig klikker på et reklame link"-strategi. Hvilket jeg helt personligt synes er nollert (for at bruge et godt jysk udtryk) fordi det er med til at forringe kvaliteten af nettet og søgemaskinerne og dermed også gøre det vanskeligere for folk at få noget positivt ud af nettet. 

Det lyder måske lidt groft og ikke så behageligt, men hvis man nu skulle kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade uden alt det der høfligheds-flødeskum? Wink

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil få mest ud af at lægge artiklen op på det domæne du allerede arbejder med. Hvis du opretter en ny blog og lægger artiklen derop har det nye domæne ikke ret meget værdi overhovedet og så er det lidt spildt.

Du kan selvfølgelig omskrive lidt kortere, men unikke, versioner af artiklen og så syndikere til forskellige andre blogs, artikeldatabaser og lignende hvor du så linker til den oprindelige artikel.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Det er ikke en god idé at oprette en helt ny blog. Så skal du til at linkbuilde til den. Den har tæt på ingen værdi, hvis den bare ligger for sig selv med ét indlæg. Så er +600 ord sådan ret ubetydelige, medmindre du laver linkbuilding til den.

Jeg ville høre andre emne relaterede sider om du kunne smide den op, med et link til din side selvfølgelig. Den skal bare fremstå som hjælp, og så vil de helt sikkert også gerne kvittere med et link :-) Kan du ikke få den op nogle andre smarte steder, så ville jeg smide den på din egen side. Så ville jeg bede folk om deres mailadresse, og så kunne de få den tilsendt :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare det ikke er mig du kalder for en spade ;D

Spøg til side.

jeg er helt enig med dig Oscar! og tak for dit input :)

 

For mange går op i tekst og ikke indhold. Heldigvis så blev Halfdan og jeg enige om, at kvalitet var hovedetmålet med artiklen. Dette er så blevet til en rigtig godt artikel omkring hele forløbet ved at tage kørekort, hvilket jeg håber kommer til at glæde en masse unge mennesker.

Derfor skal artiklen også være synlig. Jeg var blot, og er det stadig, nysgerrig omkring hvilket andre muligheder jeg har, blandet andet inden for seo (som jeg også forbinder med synlighed)  :)

Mvh Mark

 

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)