Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PHP MySQL - Information om bog, bøger mht at lave cms?!?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Kan du kode i PHP ?  

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra København N
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Fra  enkelt-webdesign.dk Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for ledetrådene!

Jeg tror at jeg, væbnet med tålmodighed og interesse, har mulighed for at komme langt med en blanding at læsning og online tutorials. Jeg har i hvert fald fået noget at gribe fat i nu, så mange tak for hjælpen :-)

Nyt spørgsmål:

PS: Er der nogen der har en ide om hvordan arbejdsmarkedet ser ud, for personer der har kvalifikationer indenfor backend, (php.red) - Ikke tung/"nyskabende" udvikling, men en generel forståelse for evt. PHP og Databaser? Er det pt svært at finde job, hvis man ikke kan udvikle nye applikationer selv osv, men har kendskabet til at lave simple CMS f.eks, eller er efterspørgslen på dette forholdsvis stor?

Der er jo ikke nogen grund til at stoppe med at lære selvom jeg forhåbentlig indenfor en overskuelig tid vil være i stand til at sætte et forholdvist simpelt CMS op. Men jeg er nysgerrig om evnen til "blot" dette, kvalificerer en til at arbejde "back end", eller om man skal kunne meget mere for at bevæge sig i den retning, og væk fra "kun" at designe, frontend?

Er der nogen der har personlige erfaringer fra evt. egen virksomhed, og hvad ansatte i forskellige funktioner evner :-)

På forhånd tak,

Jan

SEO-venligt CMS.

Se vores juni tilbud her: www.enkelt-webdesign.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ja altså skulle jeg se på min egen virksomhed, og skulle jeg ansætte en programmør, skulle han/hun helst være på et noget højere plan, end det at sætte et simpelt CMS op, det er nemlig meget basalt at skrive, læse, redigere og slette fra en database, det er alt det andet som gør gør det mindre simpelt.

Så efter min mening skla man kunne langt mere, for det at lave fx en CMS løsning er jo ikke bare at lave ovenstående, selvom nogen nok vil mene det. En CMS løsning er meget mere, kan huske jeg engang så en liste over hvad et CMS som minimum skulle kunne, for at man kunne kalde det et CMS, og jeg må sige at der er lang vej endnu. Nogen af punkterne går så også på at man skal kunne redigere designet, men det mener jeg nu ikke man skal kunne (da det tit er det som gør hjemmesider ligner skabeloner), det er et punkt som kun er for open source løsningerne.

så alt i alt vil jeg mene at du skal kunne lidt mere.

Hvis det er den vej du vil gå, så skal du fokuserer 100% på det, da du ellers kun vil lærer meget lidt og ikke ret hurtigt. for der er nemlig ret mange ting man kan og bør kunne som programmør. meget af det lærer man dog undervejs når man får en opgave.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)