Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress der er blevet fjernet og lagt op igen!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Min blog har været slettet og det ser ud til at det har haft store konsekvenser overfor google.Angry

Nu har jeg fået den nogenlunde op og køre igen. Men der er en masse fejl i opsætning osv. kommer med nogle fejl meldinger. 

Er det eneste rigtige bare at gemme alle indlæg i et worddokument og slette alt for at starte helt forfra?? eller hvordan skal jeg helst bære mig ad??

Det drejer sig om!

www.Team-annasminde.dk

 

Venlig hilsen Jesper Riel

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Trist at høre at blog har været slettet.
Har du fundet frem til hvor problemet opstod?, en fejl på serveren? Hacker? eller hvad der er sket.

Der er ingen grund til at bruge en masse energi på at hente dine indlæg ned i word dokumenter, 1. fordi det kan gøres meget nemmere og 2. det giver altid bøvl med hensyn til koderne.

Hvis du ikke ved hvor fejlen ligger vil en geninstallering af wordpress være en god ide, evt. med ny database. 

Det du skal er at downloade din database ned som fil (vel og mærke at alle dine indlæg ikke er slettet selvfølgelig, ser ikke sådan ud), så skal du tage en kopi af de koder fra din server som du har lavet ændringer i (f.eks. design ol. - hvis du har været inde og ændre noget selvfølgelig), og derefter geninstallere Wordpress helt forfra. 

For at sikre dig i fremtiden, vil det være en ide at hente et database backup plugin, som så automatisk tager en backup af alle dine indlæg og sende filen til din mail. Hvis du så bliver nød til at geninstallere wordpress i fremtiden (7-9-13), så importere du bare din DB fil og så er alle indlæg på plads igen :D 

Jeg bruger selv dette plugin http://wordpress.org/extend/plugins/wp-db-backup/

Du må sige til hvis jeg ikke helt har forklaret det forståeligt :)

Dbh: Lasse Vesterskov - www.vesdia.dk

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Der har været en inde og slette det hele....

Men jeg har en back up fil som muligvis kan hjælpe men jeg er lidt bange for at gøre noget forkert og miste det hele!

Ellers vil jeg prøve det du siger:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, 

Mange udbyder, tilbyder faktisk at man lige med et enkelt klik, kan tage et backup af din wordpress installation. Vi har faktisk et rimeligt nemt kontrolpanel, hvor man bare følger en tre-trins guide, og så har du taget et backup. Det flere af vores kunder gør, er at de tager et backup når de har lavet noget væsenligt - det tager cirka 1-2 min, og er ganske godt givet ud, hvis man ikke vil give en større formue for sit webhotel :-) 

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du vil vide hvordan det fungere i praksis :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Hej Jesper, 

Mange udbyder, tilbyder faktisk at man lige med et enkelt klik, kan tage et backup af din wordpress installation. Vi har faktisk et rimeligt nemt kontrolpanel, hvor man bare følger en tre-trins guide, og så har du taget et backup. Det flere af vores kunder gør, er at de tager et backup når de har lavet noget væsenligt - det tager cirka 1-2 min, og er ganske godt givet ud, hvis man ikke vil give en større formue for sit webhotel :-) 

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du vil vide hvordan det fungere i praksis :-)

Tager de fleste webhoteller ikke backup automatisk? det gør vi i hvert fald, da der kan gå noget galt, og går det galt ja så har man altid noget at gå tilbage til, det er jo utrolig vigtigt for en virksomhed eller for den sags skyld bare en hjemmeside at der bliver taget backup i ny og næ uden at man som virksomhed eller hjemmesideejer selv skal tænke over det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste tager backup af serveren, i tilfælde af server crash. Men i den helt billige segment, er der mange der ikke kan få udleveret et backup. 

På vores billig-løsninger tager vi normalt backup hvert døgn, og gemmer 10 dage tilbage - men vi lover aldrig noget. (Kun i vores dyere enterprise løsninger). Det er mange måder hjemmesider bliver inficeret på, og tit er backup faktisk ikke løsningen for hackede sider - men derimod opdateringer, når man bruger frie versioner af software. 

Derfor skal man enten tjekke sin udbyder godt eller tage backup :-) Såvidt jeg kunne spore det, så brugte trådstarter one.com - som jeg ikke umiddelbart har hørt om, at de udlevere backup? :-) 

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til back-up hos one.com - De laver back-up men det tog noget tid før de udleverede den og jeg er ikke helt sikker på hvilken dato de har sendt back-up fra, Og om jeg overhovedet kan bruge den.!

 

 

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Start med at tage en manual backup af hele din server, brug et FTP program, jeg bruger selv dette http://www.coffeecup.com/free-ftp/ til de 15-20 hjemmesider jeg har min server.

Simpelthen marker alle mapper og overfør dem til din computer. Prøv så at uploade den backup fil du har, hvis der går noget galt, så flytte du bare din "server" backup over fra din computer til din server, hvorved den erstatter alle filer, så er du tilbage til hvor du er nu. 

Du er velkommen til at skrive en mail, hvis du skal bruge hjælp, (bare ikke under Håndbold kampen Stick out tongue )  - det tager ikke mere end 2 minutter. 

Dbh Lasse
www.vesdia.dk 

 

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

backup er da et must, og så billigt og nemt (automatiseret) idag, at ingen webhoteller burde undlade det, uanset hvor billig løsningen er.

Jeg vil mene det er forventeligt fra kundens synspunkt at der laves daglig backup. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)