Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskonti v. projektmodul i e-conomic

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at opsætte projektmodulet i e-conomic, så jeg kan få mere overblik over omkostningernes fordeling osv. I denne forbindelse skal jeg have oprettet nogle nye finanskonti, men da jeg ikke ligefrem er uddannet revisor er jeg ikke 100% på at det er rigtigt det jeg har gang i.

Jeg er blevet rådet til at oprette 5 nye driftskonti nemlig Salg afsluttede projekter, Vareforbr. afsl. projekter, Projektførte lønninger, Lønninger afsluttede projekter og Lønninger i alt.

Derudover vil jeg oprette 2 statuskonti nemlig igangværende arbejder og a'conto faktureret, til den løbende fakturering (færdiggørelsesgrad).

Jeg forstår at omk. løbende bliver aktiveret og krediteret på igangværende arbejder, og at de vil blive tilbageført og debiteret på konto for Vareforbr. afsl. projekter og konto for Lønninger afsl. projekter når projekter afsluttes. Er dette korrekt forstået, og er der eventuelt en af jer der kan ridse op for mig hvordan bogføringen af et projekt vil forløbe, med hensyn til debet/kredit?

Jeg ser frem til at høre fra jer!

 

Mvh. Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja..lyder rigtigt.

Kører du med et sagsnummer pr. projekt?

MvH

Peter

Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for det hurtige svar! Ja, det gør jeg!

Mvh.

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Dvs. at du har et charteque på hver sag, og kan følge alle bevægelser på sagen via

chartequet?

Har i mit tidligere liv kørt med omfattende projektregnskaber......så har en del erfaring der,

og såfremt posteringsgangen er, som du har beskrevet...lyder det rigtigt.

Har du kørt en test på det?

 

MvH

Peter

Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, det kan du godt sige, inde i e-conomic. Jeg savner bare en funktion der gør det tydeligt hvilke sager der er igangværende og hvor meget der mangler at blive faktureret.

Det er et regnskab jeg har overtaget, så jeg forsøger at gøre det mere overskueligt. Virksomheden er en sevicevirks. og salg består af 99 % projekter, så jeg er usikker på om projekt-modulet er det rigtige for mig, da det ikke giver ret meget mening at skelne mellem projekter og alm. vareforbrug, pga. fordelingen.

Nej, jeg har ikke kørt test på det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)