Hej Jeg er ved at opsætte projektmodulet i e-conomic, så jeg kan få mere overblik over omkostningernes fordeling osv. I denne forbindelse skal jeg have oprettet nogle nye finanskonti, men da jeg ikke ligefrem er uddannet revisor er jeg ikke 100% på at det er rigtigt det jeg har gang i. Jeg er blevet rådet til at oprette 5 nye driftskonti nemlig Salg afsluttede projekter, Vareforbr. afsl. projekter, Projektførte lønninger, Lønninger afsluttede projekter og Lønninger i alt. Derudover vil jeg oprette 2 statuskonti nemlig igangværende arbejder og a'conto faktureret, til den løbende fakturering (færdiggørelsesgrad). Jeg forstår at omk. løbende bliver aktiveret og krediteret på igangværende arbejder, og at de vil blive tilbageført og debiteret på konto for Vareforbr. afsl. projekter og konto for Lønninger afsl. projekter når projekter afsluttes. Er dette korrekt forstået, og er der eventuelt en af jer der kan ridse op for mig hvordan bogføringen af et projekt vil forløbe, med hensyn til debet/kredit? Jeg ser frem til at høre fra jer!
Mvh. Anders |
Hej.
Ja..lyder rigtigt.
Kører du med et sagsnummer pr. projekt?
MvH
Peter