Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde i betalingsstandsning - kan du gi mig et fif?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen der har prøvet det samme, og kan give mig et hurtigt godt råd?

Jeg fik i går en mail fra en kunde hvori der stod:

"Jeg er gået i betalingsstandsning. Mvh XXX"

Beløbet kunden skylder er meget lille (1500 kroner), men det er da kedeligt alligvel. Er der noget jeg kan gøre for at få pengene?

Mange hilsner

Louise

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

det er jo fint at han i det mindste meddeler dig, at han ikke betaler, men det ville da være rart at vide hvorfor? Er det fordi han ikke vil betale eller ikke kan? Har du kontaktet ham efterfølgende?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har talt med ham nogle gange, og vi aftalte at han måtte betale regningen over to gange. Men jeg har ikke fået nogen penge fra ham. Så sendte jeg ham en rykker, og så skrev han mailen om betlingsstandsning til mig.

Har du nogen gode råd til hvad jeg kan gøre?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke den store erfaring i den slags, men 1500 kroner er jo ikke så meget at man skal til at køre en af de helt store sager med 5 advokater og den slags, så det må du vurdere, hvad der kan betale sig.

Alternativt kan det gives til en inkasso virksomhed, der kan indrive pengene for dig og får en del af kagen. Jeg ved dog ikke helt, hvad sådan noget koster.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Måske skulle man også checke om det er korrekt at han er gået i betalingsstandsning....

Det kunne jo være at man prøvede at få fred ved blot at påstå dette - udfra en betragtning om at når beløbet er 1500 kunne det jo være at kreditoren bare droppede sagen....

Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Morten.

Jeg har netop skrevet til ham, at jeg vil have informationerne om hvem der er advokat og ved hvilken skifteret sagen behandles.

Du har nemlig ret i, at han sagtens kan tage røven på mig. Og det ville ikke undre mig, men hold op hvor har jeg ellers været flink overfor ham (dumt og naivt).

Jeg havde også en i sidste uge, og hvor er jeg bare træt af det! Og selvom det er "småpenge", så løber 1500 - 3000 kroner om ugen jo altså også meget hurtigt op.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)