Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor ranker en underside lige pludselig højere end hovedsiden?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 3390
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Træfælderen Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
I et lang stykke tid har min hovedside Http://www.traefaelderen.dk, været den der rankede højest hos Google på søgeordet "træfældning".
Men lige pludselig, i går faktisk, ranker en af mine undersider, http://www.traefaelderen.dk/Trflderen, højere på samme søgeord.
Er der nogen der har et bud på hvorfor? Og evt. hvad jeg kan ændre, for at det igen er hovedsiden, der ranker højest.

På forhånd tak

Petetr...........

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I googles øjne handler din underside mere om træfældning end din forside. Dette kan skyldes mange ting, bla. fortæller du jo selv google at din underside handler om træfældning, ved at linke med ankerteksten "træfældning" fra din forside til din underside.

Fra 3390
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Træfælderen Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så hvis jeg fjerner linket, tror du så det vil rette sig?

Men hvorfor er det lige sket nu, har ikke lavet ændringer i lang tid.

 

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være sket mange ting, der gør at denne ændring kommer netop nu.

Du kan ordne "problemet" på mange måder. En ting er sikkert, det er ikke smart at linke væk med en ankertekst man gerne vil ranke på. Jeg ville starte med at ændre ankerteksten fra din forside til din underside, og det tror jeg er nok til at google igen ser din forside som være mest relevant for søgeordet.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Angivelig er pagerank blevet opdateret fornyligt http://search.twitter.com/search?q=pagerank

Det kan være en del af forklaringen.

Iøvrigt er det jo "oplagt" at nogle brugere vil komme ind på en vilkårlig webside via søgning .... så mit forslag vil være at tage det faktum med i design og indhold.

At nedgradere din underside er lidt tvivlsom strategi, gør det blot nemmere for en konkurrent at overgå din lidt dårligere matchende forside  - og det kan iøvrigt tage måneder inden google bliver "enig" med dig om prioteringen :-)-

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Hjortholm:

Angivelig er pagerank blevet opdateret fornyligt http://search.twitter.com/search?q=pagerank

Det kan være en del af forklaringen.

Nej - Toolbar PageRank har ingen sammenhæng med ranking!

Og til træfælderen: Din underside ranker højere, fordi den er mere velegnet end din forside - og fordi du linker, som Rønlund har skrevet. Men det gør vel heller ikke noget, når bare du ranker? Nu skal du bare have gjort noget ved den side, så den konverterer bedre!

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Nej - Toolbar PageRank har ingen sammenhæng med ranking!

note2self; Husk at præcisere alt der ligner SEO 

Er med på toolbar Pagerank kun opdateres et par gange årligt og at undersiden rangerer højere fordi den matcher bedre (men det fremgik åbenbart ikke helt klart af min formulering med "At nedgradere din underside er lidt tvivlsom strategi...").

Men når der nu gåes i detaljer så er den helt præcise udlægning vel noget med at Toolbar pagerank  er en grov indikator der sporadisk opdateres.

Anyway, min pointe var at siden website ikke var ændret for nyligt så er det en rimelig antagelse at det er Google's graduering af siderne der har ændret sig ...

Lader til at vi er enige om vigtigste pointe; At det alt andet lige er godt med en pænt rangerende underside.

 

 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nok bare mig, der misforstod, at du skrev:

Angivelig er pagerank blevet opdateret fornyligt http://search.twitter.com/search?q=pagerank

Det kan være en del af forklaringen.

Men du må da indrømme, at det kunne forstås sådan, at du mener, det kunne være en del af forklaringen? Sådan forstod jeg det i hvert fald ;-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep ..... twitter er fyldt med toolbar opdatering - så burde have valgt en anden link eller ordvalg

Derfor min note2self ;-)

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra 3390
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Træfælderen Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Tak for alle svarene, fedt der er så mange gode mennesker, man kan spørge til råds i dette forum. Lidt sen i takken, men var lige ude at fælde nogle træer mm.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)