Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af E-handel step by step

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens, jeg har altid tænkt mig at have en E-shop, med div gadgets, så har en forespørgsel, jeg har en del familie på Filippinerne, så det ville jo være oplagt at hente alt muligt billigt gøjl der fra, feks iphone / Ipad udstyr og andet godt så det gør jeg.. men følgende spørgsmål har rejst sig :

1: Skal man betale afgift af de varer man importere til landet og i så fald hvor stor en % del?

2: Jeg vil gerne lave en hjemmeside selv, så ikke noget HTML, findes der udbydere som tilbyder sider som er nemme at lave selv? Feks "Læg i kurv" funktion 

3: Er det overhovedet lovligt at sælge kopivarer, covers osv - har set mange sider som sælger den slags

4: Skal man have CVR nummer når det kun vil være en sidebeskæftigelse til at starte med

5: Hvordan er det med skat og moms hvis man ikke tjener mere end 55000 årligt?

hvis nogle en slags step by step guide til mig, sådan med hvad jeg skal oprette (cvr osv) og hvad eg skal være opmærksom på.... 

 

Håber at høre fra jer, og tak for hjælpen

 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Skal man betale afgift af de varer man importere til landet og i så fald hvor stor en % del?

[/quote]

Der bliver lagt told og afgifter + momsforskellen på de vare som hentes uden for DK

Golde:
Er det overhovedet lovligt at sælge kopivarer, covers osv - har set mange sider som sælger den slags
[quote user="Golde"]

Det er altid ulovligt at sælge kopivarer, både køber og sælger straffes.

Et cvr nr (momsnr) får man når man momsregistrer sig, jeg synes det er en fordel at være momsregistreret uanset om det er et fritids firma man ønsker eller om det er et fuldtids. jeg vil råde dig til blive momsregistreret da du vil sælge elektronik (dyre ting) så du kommer måske hurtigt op på en omsætning over 50.000, snak evt med dit lokale skattekontor, det gjode jeg og de hjalp mig meget.

Håber du kunne bruge noget af det, held og lykke med butikken

Mvh Chris

 

 

Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tusind tak for info.. er det stadig ulovligt at sælge mobilcovers hvis der ikke er noget logo på? feks et apple logo.. 

prøv evt at se "ikke for at hænge nogle ud" www.iphonegadgets.dk de sælger tons vis af mobiludstyr som ikke er orginalt.. men det kan vel ikke være ulovligt at sælge noget uden andres navn / logo på

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis der ikke fremgår logoer på produktet eller andet som er copyright på, så vil jeg mene at det er lovlig, men du må squ ikke hænge mig op på den, er ikke 100% sikker på det...

Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mener jeg også.. der er rigtig mange hjemmesider som sælger det så kunne ikke forestille mig det var ulovligt

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er orienteret skal du under alle omstændigheder importør registreres (CVR) for at kunne importere til videresalg.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Golde:

Okay tusind tak for info.. er det stadig ulovligt at sælge mobilcovers hvis der ikke er noget logo på? feks et apple logo.. 

prøv evt at se "ikke for at hænge nogle ud" www.iphonegadgets.dk de sælger tons vis af mobiludstyr som ikke er orginalt.. men det kan vel ikke være ulovligt at sælge noget uden andres navn / logo på

Hej!

OEM produkter fra Kina er selvfølgelig ikke ulovlige at sælge i Danmark. Så derfor, det iphonegadgets.dk gør er helt lovligt.

Mht. import registrering, så er det for at slippe for forsinkelser i den danske told. Som importregistreret firma opnår du kredit hos den danske told og kan derfor betale per faktura efterfølgende - så når varene lander i Danmark ryger de direkte videre til dig. Mht. oprettelse er det et felt du skal udfylde på startblanketten, hvor du ansøger om CVR. nr.

Hvis du har flere spørgsmål, så skriv endelig, da jeg har selv har haft en webshop med salg af import produkter fra Kina.

God vind! Smile

Med venlig hilsen
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg kom lige i tanke om, at det nok er en god idé for dig at læse e-pusher, da du forespørg en "trin-for-trin"-guide. Det er efter min holdning den bedste trin-for-trin guide på området.

Du kan downloade den gratis version af e-pusher, kaldet e-pusher light, der er mange guldkorn i denne også.

God vind! Smile

Med venlig hilsen
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)