Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Love om Privat fest, Entrepris osv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg undrede mig over, om der ikke er nogle regler og love omkring hvornår det er en privat fest og hvilke regler der skal overholdes. 

F.eks. er der noget med at hvis man forlanger Entrepris, så skal man have tilladelse af myndighederne. 

Men aner stort set intet, om det.

Kender du hjemmesider eller blogs, der kan hjælpe? :)

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du skal sælge alcohol skal du have tilladelser, men angående det at tage penge ved døren, der skal du blot huske at deklarere et eventuelt overskud til skat.

Mvh

NP

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nogen eksakt videnskab om det er en privat eller en offentlig fest men efter at have været i studiemiljøet så er der nogen generelle trends.

1) Hvem er velkommen. Private fester bliver man normalt inviteret til og tilfældige mennesker er gennerelt ikke velkommen. Kort sagt er alle velkommen er det nok ikke en privat fest.

2) Normalt vil du til private fester have egne drikkevare med. Det gør man ikke på en bar! Hvis man er velkommen til at medbringe alkohol og en evt. bar har karakter af at det mere er man betaler udgifterne til øllen (indkøbspris + evt. lidt til transport fra butik til fest) men ikke en masse overskud til baren. Så giver det også karakter af en privatfest.

Mit indtryk er dog at det er en vurderingssag og lad os indrømme det. Man ved jo godt om man laver en fest fordi man vil holde en for sig selv i privat regi eller om det er fordi man ønsker at tjene penge hvor det i så fald ikke er en privatfest men en forretning.

Nu har jeg selv arbejdet med at arrangere den slags og lad mig sige det klart at det koster mange penge og der er mange forretninger der giver væsentligt bedre afkast på din investering. Det tager år at opbygge sig et navn i den branche der giver dig muglighed for at tjene penge og du er i konktrance med mange der gør det fordi syndes det er sjovt eller som bruger det til hvidvask af penge. (betaler udgifterne med sorte penge og indkassere overskuddet som du får når du ikke har ret store udgifter som hvide penge)

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for de gode svar! 

Mvh.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)