Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er gode råd dyre. Google straffer vores kunde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores kunde har pr. 1/1 2011 skiftet IT system, og det har haft indflydelse på størstedelen af URL adresserne på hjemmesiden.

Denne ændring har haft stor indvirken på synligheden på Google.

De er gået fra at ligge i top 5 på mange søgeord, til mange gange at ligge længere væk end side 3, da siderne ikke viser noget indhold udover skabelonen. (Ikke særligt interessant for søgemaskinerne)

Eksempel er de gået fra en placering som nr. 2 til 28 på et af de store salgsområder.

 Mit spørgsmål er så: Hvordan løses problemet på bedste måde?
- Er det en redirect der er den bedste løsning? (drejer sig om ~1200 sider)
- Er det en htaccess fil med url rewrite?
- Er det en helt tredje løsning der er den bedste løsning?

IT afdelingen er meget hængt op for øjeblikket med brandslukning, da IT systemet har haft stor indflydelse på interne arbejdsgange, så den nemmeste løsning foretrækkes.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 29
Fra  LejEnBehandler.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvilken servertype i anvender! Mine websites ligger på en IBM Lotus Domino kværn, og da jeg skulle flytte mit gamle site LejEnMassor.dk til LejEnBehandler.dk, da lavede jeg en tabel nede i maven på serveren, som sørgede for at de gamle links stadig levede og kunne ses af Google og bevare deres værdi.

Jeg kender ikke alle systemer, men prøv at beskrive hvilken software i benytter, så er der givet nogle herinde som ved hvad man gør. Er det IBM Notes/Domino kan jeg så hjælpe dig.

Mvh Lars,
LejEnBehandler.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hæ, der findes ingen nem løsning.

Dog kommer det an på hvordan de gamle urls så ud, da man så ud fra det måske kan programmerer sig ud af det, forstået på den måde at man så kan lette arbejdet en del.

Men 301 redirect er den bedste metode, om dette laves i htaccess med mod_rewrite, mod_alias eller programmeres i PHP er sådanset ligemeget.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ikke standardløsning på den type problemer. Så pas meget på med folk der her, eller andre stæder, vil forsøge at bilde dig ind, at du "bare" skal sætte den her .htaccess op så kører det hele. Så enkelt er det sjældent. Der er næsten altid mange muligheder. Hvis du vælger den forkerte eller overser elemeter i problemet, så kan du risikere at skidt bliver værre.

Første - og vigtige - skridt er, at du får undersøgt de tekniske detaljer i jeres konkrete problemer lidt mere detaljeret.

På basis af det kan du så finde frem til de forskellige mulige løsninger der er. Når du har et overblik over alle løsningsmuligheder kan du vurdere hver enkel i forhold til hvordan de spiller sammen med jeres eksisterende system, hvor lang tid de vil kræve at implementere, hvor kostbart det bliver, hvor hurtigt det vil virke i søgemaskiner osv. Alle de faktorer der er afgørende for den bedst mulige løsning.

Først nu er du klar til at implementere en løsning :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Hendriksen:
Det kommer an på hvilken servertype i anvender! Mine websites ligger på en IBM Lotus Domino kværn, og da jeg skulle flytte mit gamle site LejEnMassor.dk til LejEnBehandler.dk, da lavede jeg en tabel nede i maven på serveren, som sørgede for at de gamle links stadig levede og kunne ses af Google og bevare deres værdi.
gør du det uden at redirecte til deres nye placering? og var der der kun tale om ændring af domæne eller også URL adresser? for var der kun tale om ændring af domæne, ja så kunne man da bare have nøjedes med at lave en redirect fra det gamle domæne til det andet. Dette kan man dog ikke hvis der er tale om at URL'erne også er ændret.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)