Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Java applikation og SEO

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Mads Madsen:

macodox:

Muligvis kunne vigtig tekst ligges i skjulte div's, så det alligevel kan indexeres.

Den havde jeg lige overset, det er Google rigtig nok ikke glad for, og som de andre skriver så vil det få siden udelukket.

Men da jeg skrev, hvis det bliver gjort rigtigt, så er det intet problem, så mente jeg med den metode jeg har beskrevet ovenfor.

Vil den metode du har skrevet ovenfor ikke give Duplicate Content? Som jeg ser det er der nemlig ikke noget som forhindre Google i at følge eksempelvis produktlinket. Og hvis så det stadig er forsideindholdet som kan findes der, ja så er det jo Duplicate Content.

Har du evt et rigtigt eksempel som man kan se på og tjekke?

MVH Kim

havde lige overset den med at Google fortsåtter og at hele produkt siden så bliver vist til Google.

 

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tænker muligvis på et framework som GWT (Google Web Toolkit), der lader dig kode en web app i java, men få det konverteret til html og javascript on-the-fly. Som jeg ser det, er brugen af sådanne frameworks en dræber i forhold til Google, da du typisk ikke har noget indhold på din side, før JavaScript er blevet eksekveret. Der er nogle der mener at Google rent faktisk kan eksekvere JavaScript, men om den før eller ej, har du nok ikke nogen garanti for.

Jeg er ikke enig med deMib i hans betragtning af JavaScript og brugervenlighed. Jeg synes ofte at sites der bruger ajax er mere brugervenlige end sites der ikke gør. Men det er vigtigt at forstå, at ajax ikke = brugervenlighed. Her er der mange andre aspekter at tage stilling til. Men hvis du forstår at bruge ajax de rigtige steder, tror jeg også at det er nemmere at lave en god brugeroplevelse. Se f.eks. Facebook.

Det vigtigste er dog, at du ved load af den rå html, allerede har det data tilgængelig, som du gerne vil præsentere for google og brugerne. Om du så henter noget mindre relevant info bagefter, eller om du har implementeret redigering af indhold på din side og andet dynamisk indhold ved hjælp af JavaScript, kan jeg ikke se det store problem ved.

En anden ulempe ved de frameworks der genererer JavaScript ud fra Java er, at man ofte selv skal styre hvilke url'er der vises. I GWT er du typisk på den samme side hele tiden og sætter så "virtuelle" url'er, hver gang brugeren navigerer til en ny del af siden. Dette er nødvendigt for at både google og brugeren kan se på url'en, at du befinder dig på noget nyt og så du kan tillade bookmarking osv.

Min konklusion må være, at jeg ikke vil råde dig til at bruge Java til JavaScript genereringsframeworks, men i stedet skrive noget HTML og så implementere al dynamisk opførsel ved hjælp af JavaScript.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår lærer folk at Java og JavaScript INTET har med handen at gøre?

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Hvornår lærer folk at Java og JavaScript INTET har med handen at gøre?

Er det min post du hentyder til?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Hvornår lærer folk at Java og JavaScript INTET har med handen at gøre?

Ved skam godt det ikke har noget med hinanden at gøre.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det begreberne du leder efter hedder: Unobtrusive Javascript og Progressive Enhancement.

Her laver du al din html som du plejer og arbejder på det med javascript bagefter. Hvis du gør det rigtigt vil man kunne disable al javascript på siden og din applikation kan stadig fortsætte med at funke uden "ajax" (men på gammeldaws vis med et submit/post request).

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)