Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anfordringslån til et Aps

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Et anfordringslån skal såmænd også forrentes.

Så jeg er ikke enig i ovenstående konklusion.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Der står mange gode ting i denne tråd og jeg håber nogen kan hjælpe med mit spørgsmål, selvom tråden er gammel. 

Kan man oprette et anfordringslån mellem to virksomheder, som er ejet af to familiemedlemmer? Jeg er klar over man gerne må oprette et anfordringslån fra et privat familiemedlem til et ApS. Jeg kan dog ikke finde noget omkring dette nogen steder, så links modtages gerne. 

Håber nogen kan hjælpe :)

Mvh Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville kontakte en revisor og helt konkret beskrive. Man må ikke låne penge fra et selskab til en person i den nærefamiliekreds - men der er ikke som udgangspunkt noget i vejen for lån mellem selskaber der er ejet af familie - men det kan være uden for vedtægterne som man så evt skal se på

Endeligt skriver du mellem to virksomheder og så er det nok personlige virksomheder du taler om. Her er er ikke megen fordel i det hvis ikke det i alle fald bruges VSO for renter ligger i den private selvangivelse i alle fald - og afdrag er jo personlige i alle fald og ikke med i drift og skat (er jo ikke en udgift for den ene eller indtægt for den anden overhovedet) - så det vil jo være samme at låne fra person til person bare i virkeligheden - og det er lovligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John. 

Det jeg havde i tankerne er ikke personlige virksomheder, men mellem to ApS for eksempel? 

Andre der kan hjælpe med links eller lignende til anfordringslån mellem to virksomheder?

Tak for hjælpen.

Mvh Kasper

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)