Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Table til div ?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:
At tabeller skaber betydeligt mere kode er jo helt forkert. Du sparer ganske rigtigt nogle tags, men du skal til gengæld supplere dine DIVs med CSS, for at skabe struktur. Om divs eller tables vinder, afhænger helt af designet. Men om din kunde skal hente 50 eller 60 KB er fløjtende ligegyldigt. Kender du nogen der sidder på en 56K forbindelse med afregning pr. MB? De tider hvor man skulle vende hver eneste bit ligger mange år tilbage. Brug hellere krudtet på det der giver forretningsværdi.

Jo jeg mener skam betydeligt mindre kode, set i forhold til Google og det der er vigtigt for dem. du skal jo også huske at selv med et tabeldesign skal man jo alligevel også bruge en eller anden for for ekstra kode, fx css, background color/image, width osv. for at det kan blive til et design

det er jo ikke helt lige meget. Først og fremmest som du nok ved, så er hjemmesider bygget op af mere end html, forstået på den måde at en bruger typisk skal hente en helt del data (vil skyde på mellem 300-900kb). kan man få dette endnu mere ned uden at man skader et design, ja så er det kun godt, både for bruger og for søgemaskinerne. Som du jo nok godt ved kigger Google også efter hastigheden på et site.

Så ja hver en kb der kan spares skal helst spares. især hvis der er mange elementer og måske endda også mange besøgende. hvilket ingen af os ved noget om i trådstarters tilfælde.

Når det så er sagt, så ja der er masser af ting som man også kan gå i gang med i forhold til Google. hvor ovenstående er en af dem, jeg siger ikke at det er altafgørende, jeg siger bare det i sidste ende har en indflydelse. Og samtidig er det her altså en forholdsvis nem og hurtig ting lige at lave. så hvorfor ikke bruge den korte tid på det? ja jeg kan bestemt ikke se noget galt i det. og jeg kan da slet ikke se noget negativt i det.

Det er en god start, nem start.

hvis man så samtidig spæder det op med yderligere optimering af hjemmesidens elementer i forhold til hastighed (hvilket det at lave div også er en del af, og ikke mindst at nedbringe kb er en del af), ja så udretter man store ting i forhold til brugeren. Og samtidig giver det også noget på den lange bane i forhold til Google.

Det handler alt i alt om at skabe det bedste udgangspunkt.

Ja du ved jo nok hvordan jeg ser på det :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)