Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Webshop, hvad gør jeg :)?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har fået en opgave for at sætte en webshop op for en tøjbutik.
Jeg er ret sikker på at butikken allerede har en betalingskortaftale for dankort.

Hvordan kommer jeg igang? Jeg har kigget på osCommerce, hvor jeg havde tænkt mig at benytte FRIbetalings betalingsmodul, og til sidst et dansk webhotel såsom meebox.

Er det den bedste måde at gøre det på, og er det den rigtige?
Findes der billigere alternativer? Den her koster ca. 2000 / året.

Lidt krav til webshoppen:

- Enten skal webshop løsningen være gratis, eller så skal det være en éngangsbetaling.

- Den skal modtage Dankort

Der er ikke så mange krav, og jeg søger ikke nogen til at sætte det hele op, da jeg gør det selv.

Jeg vil selvfølgelig også gerne høre fra folk som har deres egen webshop, om deres valg og erfaringer, uanset hvor dyrt osv. det har været :)

På forhånd tak!

Mvh. Mark 

Fra Varde
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 58
Fra  Bikein Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Magento til min webshop med racercykel og cykeludstyr og Epay som betalingsløsning.

Jeg har det liggende hos Magentohotel.dk og det er jeg rigtig godt tilfreds med.

Synes at det er nemt at arbejde med Magento og der findes rigtig mange extensions, så du kan finde det du mangler. Desuden er det fornuftigt at søgemaskineoptimere.

 

Med PBS/NETS aftalen er du så sikker på at der ikke skal laves en ny aftale til webshoppen? Jeg tror ikke aftalen bare kan videreføres til webshoppen også. Men er som sagt ikke 100% sikker.

Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det kan godt være der skal lave en ny aftale, ved det ikke helt selv :)

Med hensyn til Magentohotel.dk, hvis nu jeg skulle sætte en simpel webshop op derinde, hvad skulle jeg så betale?
1.000,- Magentohotel
98,- Domæne
1.500,- Betalingsløsning PowerPay Pro
---------
2598 / År 

Er der andet jeg skal bruge, og er "Magneto" installeret når man opretter en hjemmeside :)?

- Tak!

Fra Varde
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 58
Fra  Bikein Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Apayo:

Jo, det kan godt være der skal lave en ny aftale, ved det ikke helt selv :)

Med hensyn til Magentohotel.dk, hvis nu jeg skulle sætte en simpel webshop op derinde, hvad skulle jeg så betale?
1.000,- Magentohotel
98,- Domæne
1.500,- Betalingsløsning PowerPay Pro
---------
2598 / År 

Er der andet jeg skal bruge, og er "Magneto" installeret når man opretter en hjemmeside :)?

- Tak!

Hvis du kan lave designet selv og programmere det der skal programmeres, så behøver du ikke mere.. udover Dankort aftalen selvfølgelig..

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold dig langt væk fra osCommerce.

Det har været et super godt system i mange år, men er for længst blevet overhalet af Prestashop og Magento - som begge er gratis systemer.

Personligt mener jeg kun, at Magento er nødvendigt, hvis man har behov for et lidt mere komplekst system.

Med hensyn til hosting, så har jeg brugt Surftown i over 10 år, og har været tilfreds med det.

Noget af det billigste jeg har set, er DomainDirect, men har ikke prøvet det.

 

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Hold dig langt væk fra osCommerce.

Det har været et super godt system i mange år, men er for længst blevet overhalet

 

Kan du for os mindre bemidlede, kort ridse op på hvilke områder osCommerce er blevet overhalet?

 

Jimmy

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Designet på osCommerce "out of the box" ligner noget fra 90'erne. Det siger selvfølgelig ikke noget om kvaliteten, men Prestashop vil kunne bruges af mange - stort set "out of the box" - og ellers er det meget nemt både at finde alternative templates - samt at rette udseendet på dem. Rigtig mange tilretninger kan laves direkte fra "backoffice" - helt uden at skulle rette i koden.

I den osCommerce shop jeg har lavet, har jeg installeret ca. 20 forskellige "contributions/moduler". Alle sammen skal installeres ved at rette i php-koden. Og jo flere man installerer, jo sværere bliver det at rette i koden, da nogen af modulerne kræver, at man retter samme sted i koden.

Langt de fleste af disse moduler, vil jeg mene er helt basic webshop funktionalitet, men de ligger ikke i standard-installationen af osCommerce. Det gør de i Prestashop.

Skal man have installeret ekstra moduler i Prestashop er det så simpelt som at downloade modulet, lægge det i "Modules" mappen - og derefter aktivere det i "backoffice". 

Bl.a. disse ting gør, at jeg synes osCommerce virker forældet, efter at jeg har stiftet bekendtskab med Prestashop.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)