Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO for konkurrenter god eller dårlig skik ???

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

SmileHej Amino og SEO eksperter og andet "godtfolk",

og for resten godt nytår !!!!

Vil høre nogle meninger omkring det, at få lavet SEO af firma, som også har kollegaer/konkurrenter indenfor samma branche (malerarbejde/maling).

Synes I det er befordrende for kunden eller ej ???

Er der nogle særlige fordele for kunden ?

Eller er disse hos SEO firmaet alene. ?

Hvis et SEO firma kører SEO arbejde for flere indenfor samme branche, er dette uetisk eller bare god forretning, der kan måske opnås stordriftfordele m.m. ?

Eller er man som SEO virksomhed i stand til at kunne service den enkelte kunde, selvom man har flere indenfor samme branche og måske med vægt på samme søgeord/sætninger/fraser m.m.

Vil være glad for at høre jeres mening.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Vi vil ikke lave seo for to direkte konkurrenter. - og dog

som tænkt eksempel vi jeg godt kunne sove med god smag i munden, hvis jeg stod for den online markedsføring for 3 af Århus 25 tandlæger. Men ikke for 3 af Middelfarts 5 tandlæger.

Som mediebureau er det selvfølgelig en fordel for os at kende branchen p.g.a. andre kunder. Som igen, tænkt eksempel ville det være fint at have en tandlæge som kunde i hver by. Det ville være en fordel for både kunde og seo firma. ( men nok ikke så stor, det gør den afgørende forskel )

 

Men at markedsføre/lave seo for to nice webshops på samme marked, vil jeg ikke gøre.

Det ville der jo ikke være nogen sport i for mig.

-Carsten

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvor ringe den nye kunde ligger i forhold til det man ville kunne øge placeringen til.

Hvis man kan tilbyde at få flyttet en placering fra side 3+ til at ligge på side 1 sammen med sin allerede eksisterende kunde, ser jeg ikke noget problem i det, hverken for mig eller de 2 kollegaer/kunder.

Men hvis de begge i forvejen ligger og kæmper om top-placering på side 1, vil jeg at servicehensyn overfor den eksisterende kunde, takke nej til den potentielle nye.

Jeg vil i stedet henvende mig til den eksisterende med de nye oplysninger, og fortælle at vi nok skal forvente at der kan blive tale om at øge indsatsen for at bibeholde den gode placering, eftersom kundens konkurrent er i markedet for at forbedre hans placering.

Det er en skønssag fra opgave til opgave.

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt på linje med ovenstående.

I praksis er det dog utroligt sjældent, at man bliver kontaktet af endnu en virksomhed når man henvender sig til alle brancher.

Når vi en sjælden gang har været i tvivl, har vi henvendt sig til eksisterende klient og har forelagt situationen uden at nævne den nye klients navn.

I de 2 tilfælde vi har haft, har de intet haft imod det.

For vores eget vedkommende kan vi sagtens holde tingene ud fra hinanden.

Der er ikke den store forskel på branchekendskabet, da alle aligevel har sine egne twists og unikke budskaber.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de er direkte konkurrenter, f.eks. malere i samme by, vil vi aldrig lave SEO for dem begge.

Jeg ved ikke om jeg vil sige at folk der gør er uetiske, det vil jeg ikke blande mig i, men det er ikke noget jeg har lyst til.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Se det kan jeg li at høre :) 

Dette er faktisk også noget jeg har tænkt meget over. 

 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil starte med at sige, at jeg i mine mange år i branchen, kun har lavet få kontrakter mellem kunden og mit firma. Alle andre deals har været med en gentleman-aftaler, som altid holdes.

Men hvis Maler A, kun har købt en time eller to SEO konsulent timer, så har han altså ikke købt ens sjæl. Så når Maler B ringer og siger han vil have hjælp til SEO, så vil jeg melde ud til Maler B, at jeg også har hjulpet en af hans konkurrenter. Men jeg vil også hjælpe Maler B.

Men hvis jeg har lavet en løbende aftale med Maler A, om at han skal ligge i toppen af Google på alt der handler om Malerarbejde i et område. Så vil jeg ubetinget sige "nej tak" til Maler B.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

SmileHej alle !

Mange tak for jeres foreløbige bidrag, og godt nytår.

WinkSEO er for mig en meget diffus ydelse, hvor jeg også ser en branche, der klart mangler nogle etiske, moralske og juridiske regler intern i branchen.

Jeg ser også branchen som en branche med nogle vældig gode etablerede firmaer og en masse forskellige "lykkeridder"  og anden godtfolk.

I og med at det og kalde sig SEO ekspert hellere ikke er beskyttet, som f.eks. advokat,ejendomsmæger m.m. også giver lejlighed til mange forskellige profiler kan melde sig i markedet. Må nødvendigvis også give nogle meget uens og kvalitetsmæssige forskellige ydelser.

Nu har jeg flere gange set de tilsyneladende seriøse sige, at give no cure no paid, er dybt useriøst. 

- Man hvad måles I ellers på ??   

Med hensyn til ens konkurrenter kan man jo have dem på mange forskellige områder, og også både online og offline ?? Også meget svingende og skiftende på forskellige produkt/niche områder m.m.

- Geografisk ??? Maler A i by X Maler B i samme by - ? Ja men betyder geografien så meget ?

- Hvad hvis det nu er på en hel masser andre områder man i virkeligheden er konkurrenter på  ??

Hvad så ??

- Kan f.eks. Maler A fra Hvidovre ikke være konkurrent med Maler B i Ringkøbing hvad så  ???

Hvis nu SEO firmaet af gode grunde ikke kender så meget til branchen og dens produkter, kutumer, særegne m.m. Hvordan finder man så ud af, hvis man arbejder for Maler A hvad dennes konkurrenter er ?

Ligesom man kan have en kravspecifikation til SEO.

- Udarbejdes der så også en konkurrentanalyse på SEO både online og offline for kunden ?? 

- Vil man som SEO firma og med Maler A som kundde, være parat til at såfremt denne konkurrentanalyse, viser at maler A største konkurrent findes findes både online og offline et helt andet sted end man havde forestillet sig, i såfald være parat til at træde ud af samarbejdet, da analysen viser at den "kommende" konkurrent O er en man som SEO firma har arbejdet for tidligere ca. ½ år siden  ?

- Eller vil man blive med at arbejde i nuværende situation for Maler A og udnytte de guldkorn som man som SEO firma høstede tidlligere hos  konkurrent O, og som denne har betalt for.

- Eller opfindes der nye "guldkorn" for Maler A. Hvor dennes største konkurrent fortsat er konkurrent O.

 Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

P.S. Ovenstående trænger temmeligt sikkert til en god gang SEO, og temmelig sikkert med en analyse på hvem ens konkurrenter, således at det ikke kunne bliver denne  

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1116&bih=539&q=billigt+malerarbejde&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=674eace0925348d8

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Nu har jeg flere gange set de tilsyneladende seriøse sige, at give no cure no paid, er dybt useriøst. 

- Man hvad måles I ellers på ??  

Det må man jo aftale sammen. Det kunne ex. være 15 timers kodning til x antal kroner. Der kunne rette evt. fejl på siden der bliver aftalt.

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
- Geografisk ??? Maler A i by X Maler B i samme by - ? Ja men betyder geografien så meget ?

 

Ja det må du jo fortælle seo bureauet om det gør, det ved du.

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
- Hvad hvis det nu er på en hel masser andre områder man i virkeligheden er konkurrenter på  ??

Ja så sig det. Hvis der er ting der skal tages hensyn til så er det jo op til kunden at oplyse det.

 

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
- Kan f.eks. Maler A fra Hvidovre ikke være konkurrent med Maler B i Ringkøbing hvad så  ???

 

jo da sikkert. men så sig det.

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
- Udarbejdes der så også en konkurrentanalyse på SEO både online og offline for kunden ?? 

Ja hvis det bliver aftalt, så selvfølgelig.

 

Som du selv giver udtryk for så er SEO ikke en meter vare til x antal kroner pr. meter.

Ønsker man noget seriøst seo arbejde. så kræver det et godt møde hvor ønsker, muligheder, krav forhold og forbehold o.s.v. tales igennem og skrives ned.

man kan da aftale sig til det meste. Det kræver bare dialog.

-Carsten

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Når vi en sjælden gang har været i tvivl, har vi henvendt sig til eksisterende klient og har forelagt situationen uden at nævne den nye klients navn.

Sådan skal det gøres - jeg har på fornemmelsen, at Ib er "den nye klient" i dette tilfælde, og at han vil være sikker på at få en ordentlig ydelse.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)