Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

repræsentationsudgifter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens,

Har lige et par spørsgmål vedr ovenstående

Er der nogen der kan fortælle mig om SKAT konsekvent betragter specielt restaurantbesøg og lign som rep udgifter eller om der er eksempler/afgørelser hvor man har accepteret at et restaurantmøde med potentielle kunder kan være nødvendige driftsudgifter/marketingsomkostninger? I visse brancher er sådanne møder jo tvingende nødvendige for at sikre kunden og i øvrigt virksomhedens mest hyppige omkostning, hvorfor jeg ikke kan se det skal betragtes som rep udgift.

Ovenstående bliver vel endnu mere forstærket af, hvis man nu ikke selv havde lokaler til rådighed hvor salgsmødet alternativt kunne afholdes...?

Spørgsmål nr relaterer sig mere til netværksomkostninger. Er det fx. rep udgift at gå golf, jagt, riverdance eller whatever når det sker for at networke?

Håber I kan hjælpe og pft.

Christian

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja..sondringen mellem reklame/repræsentation kan være svær at træffe i visse situationer.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas,

Tak, men jeg har godt nok set den beskrivelse og synes bare den er meget vag.

Men med Peter's supplement forstår jeg det således, at det måske nok er svært men bestemt ikke udelukket at man kan argumentere for at i visse brancher må kunne de omtalte udgifter kunne fratrækkes fuldt ud... eller hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...du kunne jo ofre 300 kr. på et bindende svar hos SKAT, såfremt du har nogle

grænsetilfælde, hvor du kan argumentere for reklame istedet for repræsenation.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)