Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flash-katalog mangler "krøllen i hjørnet"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået tilsendt et flash-katalog, som hvis er lavet i Adobe Indesign. Det er lavet så man kan bladre i højre og venstre hjørne, ligesom man kender det fra Bilkas online tilbudsavis.

Problemet er, at animationen nede i hjørnet ikke altid dukker op. Så vidt jeg kan se mangler den når man sidder på en langsommere forbindelse - kan det passe at Flash selv kontrollerer ens forbindelse og så fjerner den finesse hvis forbindelsen er under en hvis hastighed?

Jeg prøvede oprindelig med flere forskellige browsere, men det var først da jeg koblede min bærbar på nettet via min mobiltelefon at jeg kunne genskabe fejlen selv.

Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy,

... det er ikke lige et svar på dit spørgsmål jeg kommer med.

Dog har jeg selv i et stykke tid eftersøgt et sådant katalog... og når du skriver, du har fået "tilsendt" et der er lavet i Adobe indesign... så vil jeg høre om det er noget freeware eller lign.? - eller om det er noget du har købt licens til?

Jeg ved godt der findes udbydere som zmags og ipaper, men de muligheder er ikke rigtigt til stede med det koncept jeg har i tankerne. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en grafiker der har lavet det, så jeg ved det faktisk ikke. Gik ud fra at det var en funktion i Indesign som gjorde det muligt at eksportere det som en swf-fil med de funktioner.

Hun er sygemeldt pt., men jeg skal da lige prøve at høre hende om det når hun er på arbejde igen.

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey.

Alle dokumenter der er lavet i InDesign kan laves som en flash fil:

Menu -> files -> Export -> Save as type: Flash Player (SWF)

Her kommer man så til en menu hvor man kan vælge hvordan overgangen fra de forskellige sider skal være, skal den ligne "bilka-Avisen" skal man vælge "Page Transitions: Page turn" og under options skal man "hakke" Include Interactive page curl af.

Hvorfor at den kun nogen gange viser "hjørnet" af papiret ved jeg ikke helt... det kan jeg desværre ikke svare på og har ikke oplevet det selv. 

- Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

tbang:
Hvorfor at den kun nogen gange viser "hjørnet" af papiret ved jeg ikke helt... det kan jeg desværre ikke svare på og har ikke oplevet det selv. 

Vi blev da hjulpet lidt på vej. Så må vi se om andre er stødt på det - kan du evt. fortælle mig hvad funktionen hedder på engelsk? Så kan jeg måske google mig til en løsning.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)