Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma, trække min bærbar ind i firmaet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Folkens :) Og godt nytår .. :)

 

Jeg har for nogle måneder siden åbnet min webshop, fantastisk ;)

Jeg bruger meget min "private" stationær computer til firmaet næsten 80% og min gamle bærbar bruger jeg udelukket til firmaet .. Jeg sidder her med nogle regninger på min bærbar computer, som jeg jo meget godt ville kunne trække ind i firmaet.. Det burde vel kunne lade sig gøre?

Men hvordan gør jeg det helt korrekt? Hvis bærbaren nu har kostet 4978,- kr inkl. moms for bærbar, taske osv i 2009 er det så hele beløbet jeg kan trække ind i firmaet? Eller er det kun noget af det?

Håber en derude kan hjælpe mig, er lidt på bar bund hvad man gør med ældre private ting man ønsker at købe ind i firmaet :)

Hav en god søndag..

Mvh.

Martin

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin

Du kan ikke trække hele beløbet ud, fordi den PC, du indskyder, ikke er helt ny. Du kan føre den ind i dit virksomhedsregnskab til en "realistisk brugtpris". Og momsen kan du ikke løfte af, men skattefradraget får du da. (Hvilket er helt rimeligt, siden du formentlig også kommer til at betale multimedieskat.)

Netop de spørgsmål om private indskud kommer vi meget tit rundt om på Regnskabsskolens  gratis informationsmøder for iværksættere, så hvis du har tid, er du meget velkommen: http://regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Jeg siger tusind tak for dit svar, det var godt lige og få på plads :)

Jeg vil da lige lure på det kursus der, det kunne da have en smule interesse :)

Hav en god aften og tak igen.

Mvh.

Martin Jensen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Vær opmærksom på, at det kan sagtens være, at det bedst kan betale sig for dig at købe en ny computer, og sælge den gamle.

Hvis indkøbsprisen er 5.000 kr., og du vurderer at computeren er 4.000 kr. værd i dag, så kan du sælge den til dit firma for 4.000 kr. på samme måde som Anette nævner det.

Men du kan også købe en ny computer i firmaet til 5.000 kr. og trække momsen fra, og dermed opnå samme pris på de 4.000 kr.

Den brugte computer kan så sælges privat for 4.000 kr. og du har med et snuptag (og gratis) fået skiftet den gamle computer ud med en ny.

Hvis du vurderer, at din computer kan sælges for mere end 4.000 kr., så kan du tjene penge på at købe en ny computer.

 

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Mange tak for svaret, den havde jeg ikke lige luret :)

Hav en god dag.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jensen:

Mange tak for svaret, den havde jeg ikke lige luret :)

Netop derfor anbefaler jeg altid at have en bogholder tilknyttet firmaet, også selvom der bare er tale om et lille firma.

Vi kender til at de lovlige tricks, som gør at du kan tjene mere i din virksomhed, og vi kender til de muligheder du har for skattefrie fradrag.

Ofte kan en bogholder tjene sig selv ind - og mere til.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)