Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal virksomheder betale moms?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaet sender selv faktura til kunden. Jeg skal sende til firmaet.

Det er fordi jeg skal sælge et virtuelt produkt som koster kunden 2600 kroner eksl. moms, og for hver kunde jeg skaffer firmaet, skal jeg skrive en faktura på 1000 kroner. Jeg har ikke fået specificeret om de 1000 kroner er inkl/eksl moms, blot har jeg fået sætningen

 

Hvis du er momsregistreret betaler du selv moms af beløbet!

Samtidigt skriver at hvis jeg ikke er momsregistreret, afregnes satsen efter det ordinære salgsbeløb (2600 kr + moms), momsen betaler vi, men du betaler selv skat at det indtjente beløb.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvordan dette skal forståes?

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen -> Ja eller jeg kunne bare spørge min revisor, men han er på ferie denne og næste uge.......

Men jeg håbede på at der var nogen her der vidste hvad det konkret betød for mig? Altså tjener jeg 1000 kroner, eller faktisk kun 800?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok spørge virksomheden hvad de mener, om du skal sende en faktura på 1.000 kr + moms eller om det er 1.000 kr i alt, det kan hverken jeg eller din revisor fortælle dig :)

Virksomheden kan trække momsen fra.

 

Tillægs spørgsmål du kan stille din revisor: Hvordan han kan gå på ferie i starten af højsæsonen, det havde jeg aldrig fået lov til i min tid som revisor ;)

@Søren. Moms og bogføring høre sammen, og alligevel kan de fleste bogholdere ikke engang finde rundt i det, du vil undre dig over hvor mange små og store momsfejl man finder under en revision af et regnskab :)

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er en pensioneret tidligere revisor som har nogle enkelte kunder, så det er ikke noget som tager meget af hans tid.....

 

Men mange tak for svaret :-)

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige en lille kommentar angående moms.

Momspligten er objektiv og man er således ikke momspligtig eller momsfritaget for ”hvem man er”, men derimod for ”hvad man laver”.

Pointen er man ikke bare kan sige jeg er fritaget fordi jeg er læge, underviser eller noget 3., men ydelser skal altid vurderes enkeltvis.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)