Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect 301 til .com eller .com/da??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

 

Jeg har en problemstilling i forhold til at skulle lave en permanent redirect 301 og har derfor et seo relateret spørgsmål.

Jeg er nemlig i tvivl om det nuværende domæne skal redirectes mod det nye .com domæne der vil være på engelsk eller .com/da der vil være på dansk.

På nuværende tidspunkt er der på vores .dk domæne mulighed for at skifte rundt mellem sprogene, men udgangspunktet for startsiden er dansk naturligvis.

Eksempel: side1.dk er på dansk og der er linket primært til dette domæne og derfor ligger den seo-værdi der skal overføres næsten udelukkende på denne side og ikke .dk/en. Der er altså tale om "dansk seo-værdi" hvis man kan sige det.

Spørgsmålet er så om der skal redirectes til .com da det i givet fald vil være engelsk tekst og i mine øjne kunne gøre vi taber seo-værdi. Og at vi derfor skal redirecte til den "nye" side der er på dansk, nemlig .com/da??

Problemet er lidt, at vi ønsker at have primært fokus internationalt, også i vores seo, så vi vil naturligvis gerne videregive seo-værdi til .com domænet, men ikke for enhver pris, hvis det så betyder vi "mister" en masse seo-værdi da der redirectes til .com domænet med engelsk tekst. Samtidig ønsker vi naturligvis heller ikke at .com domænet skal ligge øverst i den danske google, da de naturligvis skal komme ind på .com/da.

Men da vi ikke ved konsekvenser og effekten af de to valg, er det svært at vælge det rigtige.

For giver redirect til .com samme seo-værdi til alle - også .com/da - jamen så er det jo fint nok, specielt hvis det så automatisk, alligevel bliver .com/da der vil ligge højest i den danske google.

 

Lige et tillægsspørgsmål: Når vi desuden linkbuilder fremadrettet, er det vel smartest at gøre det for den URL der gælder for det givne land/sprog. Dvs. tysk seo vil foregå til .com/de domænet eksempelvis??

Jeg håber virkelig der er nogle eksperter, der kan gøre os klogere på den rette beslutning. Har i brug for yderligere informationer må i skrive, ligesom jeg kan kontaktes på PB.

 

På forhånd tak!

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal redirecte så HVER enkelte side kommer til at passe med den nye adresse! Jeg formoder at sitets URl struktur er omlagt helt, siden I nu vælger at gøre det på denne måde? :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel, mener du at vi skal lave en redirect på hver enkel underside til den tilsvarende på det nye domæne?

Dvs. underside side1.dk/xv skal redirectes til side1.com/da/vx??

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med omlagt URL struktur?

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 263
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Projekting:

Marcel, mener du at vi skal lave en redirect på hver enkel underside til den tilsvarende på det nye domæne?

Dvs. underside side1.dk/xv skal redirectes til side1.com/da/vx??

Ja det bliver du nød til for ikke at miste alt den juice og værdi det har samlet sammen gennem tiden plus en bunka andre ting :)

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Projekting:

Marcel, mener du at vi skal lave en redirect på hver enkel underside til den tilsvarende på det nye domæne?

Dvs. underside side1.dk/xv skal redirectes til side1.com/da/vx?? 

Og tilsvarende de engelske sider til .com/ og de tyske til .com/de/... 

Projekting:

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med omlagt URL struktur?

Er der et nyt system bag sitet? Har de nye URL's samme filnavn og endelse eller er dette skiftet også? :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan det være fordi jeg allerede har snakket med dig for noget tid siden, hvor jeg anbefalede dig at gøre noget ved det. Det ser så ud til at du er begyndt at se på det.

Som jeg ser det lige nu, ja så er der ingen urls som er ændret, korrekt? spørgsmålet går, som jeg forstår det, på om det er bedst at redirecte generelt til .com fra .dk eller om du skal redirecte .dk til undermappen som har med den danske del at gøre.

Til det er svaret, det er bedst at du redirecter til den undermappe som stemmer overens med den danske version når det er .dk. Det er min erfaring at det giver bedre resultater, og at juice bliver ført over de rigtige steder.

Dette kan gøres nemt uden så meget arbejde hvis ikke du har ændret URL'en nogen steder, har du dog det, hvilket jeg tror, skal du til enten at programmerer dig ud af din redirect, så der bliver taget hensyn til det. Eller hvis det er lidt mere end enkel mappestruktur som ændres, ja så skal du til at lave en redirect for hver enkelt side på domænet til deres respektive URL på .com domænet.

Samtidig, igen fordi vi har snakket sammen, så skal du stadig være opmærksom på din Duplicate Content som du i forvejen har på dk domænet.

Med hensyn til dit spørgsmål om linkbuilding, så ja det er i mange tilfælde bedre at linke til den respektive URL, både fordi du jo helst gerne skulle linkbuilde på dansk, til den danske side, osv. men mange steder fx mange linkkataloger, der må man ikke gøre det.

Du skal også være opmærksom på at nogen danske steder, ikke vil give links til udenlandske domæner som fx .com.

Ja du kan jo bare skrive til mig, så kan jeg vejlede dig igen igen:)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene.

Marcel: Der er hverken noget nyt system bag og heller ikke skiftet på URL's der er de samme.

KTJ-media: Først skriver du at du mener ingen url's er ændret og efterfølgende skriver du, at du tror der er ændret på URL'en nogle steder. Lidt forvirrende. Men du har som sagt lidt ekstra baggrundsviden og det kan være jeg kontakter dig inden længe. Jeg foretrækker at snakke videre der, hvis der har behov for dette.

Det virker dog som om svaret er, at der skal redirectes til .com/da, ligesom det skal gøres for samtlige sider. Men jeg er fortsat lidt i tvivl om samtlige sider skal have en redirect uanset hvad?

Igen tak for hjælpen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Projekting:
KTJ-media: Først skriver du at du mener ingen url's er ændret og efterfølgende skriver du, at du tror der er ændret på URL'en nogle steder. Lidt forvirrende. Men du har som sagt lidt ekstra baggrundsviden og det kan være jeg kontakter dig inden længe. Jeg foretrækker at snakke videre der, hvis der har behov for dette.
Hæ, ja det kan jeg se, den første var fordi jeg ikke tror du overordnet har ændret URLS, og den anden er fordi du i dit eksempel her skriver /da og ikke /dan som du jo har på hjemmesiden der er tale om, derfor er der jo ændret lidt, men det er småting.

Projekting:
Det virker dog som om svaret er, at der skal redirectes til .com/da, ligesom det skal gøres for samtlige sider. Men jeg er fortsat lidt i tvivl om samtlige sider skal have en redirect uanset hvad?
Ja det er den bedste måde at gøre det på... Igen, hvis der kun er tale om en domæne og mappeændring, .com/da i stedet for .dk/dan, så behøver du ikke lave en redirect pr URL, men du kan lave et script som gør det automatisk. altså skifter dk domænet ud med com domænet og samtidig ændrer /dan mappen til /da mappen.

Du skal selvfølelig lige tage højde for forsider på .dk hoveddomænet bliver redirected også, men dette er noget du i forvejen skulle have gjort.

Har de andre sprog ikke ændret mappenavn, kan disse bare få skiftet domæne, hvilket jo er nemt nok. ellers er det det samme man skal gøre som for dansk version.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)