Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR og moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude 

Jeg har ikke helt forstået hvordan det hænger sammen, selvom jeg har læst mange indlæg.

Jeg er nået til det punkt i opstart af min virksomhed, hvor jeg skal have et CVR nummer for at komme videre, da fødevarestyrelsen skal have et CVR nummer. Men nu skal jeg lige være helt med. når man har et CVR nummer så bliver man altså også momsregistreret ? eller hvordan hænger det sammen ? for jeg har læst at nogen har en hobbyvirksomhed og er ikke momsregistreret ? men har stadig et CVR nummer ? eller hvordan ?

Og når man han en indkomst på over 50.000 er det hele salget, eller er det det man tjener ?

når jeg går ind på virk.dk og vil registrer mig, så skal jeg i rubrik 6 vælge branche og branche nummer.. her kommer jeg så i tvivl, fordi jeg skal sælge kosttilskud, tøj, og drikkedunke, hvad skal jeg så¨vælge,? kan jeg vælge detailvirksomhed, da jeg sælger mange forskellige ting, og så skal jeg ikke senere indberette hvis jeg skulle sælge noget andet ?

håber i har forstået mit spørgsmål, og håber gerne på svar

 

med venlig hilsen Patryl

Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hilsen PatryK :)

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

De 50,000 er din omsætning - så altså ikke kun din indkomst.
Det er ikke nødvendigt at registere et momsnummer før du når denne ramme, men nogle gange kan det dog være en fordel.


Ved branchekode er jeg desværre ikke sikker på hvad du skal vælge her, det kan en af de andre garanteret hjælpe dig med :)

Billigt logo - Professionelt logodesign

Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej nick

men man bliver altså momsregistreret når man har et cvr ? :)

 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

De 50.000,- er ikke dit overskud men din samlede omsætning i virksomheden.

Det er næsten altid en fordel at være momsregistreret, da du så også kan trække momsen fra af de udgifter du har.

Hvad angår branche ville jeg vælge en der er så bred som mulig, så du har mulighed for at forhandle andre ting, som du selv siger.

Når du går ind og registrerer dig skal du vælge om du også vil momsregistreres, det er også her vigtigt at du tager stilling til om du skal have løn hver måned. For hvis du ikke skal det, så skal dette vælges fra, så du ikke skal nulangive til skat hver måned. Hvis du glemmer dette koster det penge at glemme det (omkring 600,-).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

P.b:

hej nick

men man bliver altså momsregistreret når man har et cvr ? :)

 

Du bliver automatisk momsregistreret når du opretter et cvr nr.

Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Mr. Chris.

okay, kunne heller ikke forstå det andet, blev lidt forvirret.

men så skal jeg momsregisteres da jeg skal indsende mit CVR nummer til fødevarrestyrrelsen

men nu skal jeg vælge branche, og hvilken vil være smartest ?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

P.b:

hej Mr. Chris.

okay, kunne heller ikke forstå det andet, blev lidt forvirret.

men så skal jeg momsregisteres da jeg skal indsende mit CVR nummer til fødevarrestyrrelsen

men nu skal jeg vælge branche, og hvilken vil være smartest ?

 

Hej igen,

Jeg er for hurtigt her.. Du bliver IKKE automatisk momsregistreret - det skal du krydse af når du udfylder blanketten for oprettelse af virksomhed (altså når du vil søge om at få et cvr nr.).
Men jeg tænkte at det var en selvfølge, at man også momsregistrerer sig, så man kan få moms tilbage fra det man har købt til sin virksomhed. Det er bare mig :)

Branchekoderne finder du her


Men som sagt, bliv momsregistreret, så du kan få lidt penge tilbage i starten for al det du har købt. Du skal dog indberette moms hvert kvartal, men det er så nemt at du bliver overrasket. Du vil modtage en mail hver gang det er tid til at opgive moms, og så følger du blot linket.


Held og lykke med det hele :)

/Kristoffer

Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

okay tak for hjælpen indtil videre, jeg vil kigge på linket, og eller skriver jeg tilbage :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)