Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idebank - landsdækkende distribution?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk kigger generelt efter et alternativ til de store spillere post danmark gls. osv. Jeg ser små virksomheder poppe op hele tiden, der vil klare levering til private, bla bla bla... De firmaer vil så samtidig konkurre med de store, og levere mellem 16 - 22... Jeg fatter ikke hvordan i nogensinde vil se dette lykkes? Alle store spillere har virksomheds levering sammen med de andre, og der kan de tjene en masse penge... Jeg glæder mig til at se den dag der kommer en lille spiller der overleveret dette marked. For som jeg ser det er det sku umuligt, i vil tilbyde privat levering til ingen penge, og skal leveres sammen med kun private.. Hvad er realistisk at have af stop? 30 stop om dagen i en by som aalborg måske. Lad os sige 50 kr per pakke. det er 1500 på en aften fra 16 - 22.. Det vil jeg sige ikke er alverden, også er der de mindre byer hvor der måske er 2 private på en dag. Vil jo aldrig nogensinde være en sund forretning :)

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

kandetpasse:
Skal firmaet også tilbyde forsendelser ud i Europa?? Worldwide ?

 

Jeg tror man skal holde sig f.eks til skandinavia til at starte med måske kun danmark og herefter bygge op.

Uden af nævne navne er der jo nogle spillere på pakkepakket der har brændt fingerne...

 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

colaflaskeN:

Folk kigger generelt efter et alternativ til de store spillere post danmark gls. osv. Jeg ser små virksomheder poppe op hele tiden, der vil klare levering til private, bla bla bla... De firmaer vil så samtidig konkurre med de store, og levere mellem 16 - 22... Jeg fatter ikke hvordan i nogensinde vil se dette lykkes? Alle store spillere har virksomheds levering sammen med de andre, og der kan de tjene en masse penge... Jeg glæder mig til at se den dag der kommer en lille spiller der overleveret dette marked. For som jeg ser det er det sku umuligt, i vil tilbyde privat levering til ingen penge, og skal leveres sammen med kun private.. Hvad er realistisk at have af stop? 30 stop om dagen i en by som aalborg måske. Lad os sige 50 kr per pakke. det er 1500 på en aften fra 16 - 22.. Det vil jeg sige ikke er alverden, også er der de mindre byer hvor der måske er 2 private på en dag. Vil jo aldrig nogensinde være en sund forretning :)

så må do jo komme med din ide, hvad man så skal

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

colaflaskeN:

Folk kigger generelt efter et alternativ til de store spillere post danmark gls. osv. Jeg ser små virksomheder poppe op hele tiden, der vil klare levering til private, bla bla bla... De firmaer vil så samtidig konkurre med de store, og levere mellem 16 - 22... Jeg fatter ikke hvordan i nogensinde vil se dette lykkes? Alle store spillere har virksomheds levering sammen med de andre, og der kan de tjene en masse penge... Jeg glæder mig til at se den dag der kommer en lille spiller der overleveret dette marked. For som jeg ser det er det sku umuligt, i vil tilbyde privat levering til ingen penge, og skal leveres sammen med kun private.. Hvad er realistisk at have af stop? 30 stop om dagen i en by som aalborg måske. Lad os sige 50 kr per pakke. det er 1500 på en aften fra 16 - 22.. Det vil jeg sige ikke er alverden, også er der de mindre byer hvor der måske er 2 private på en dag. Vil jo aldrig nogensinde være en sund forretning :)

30 pakker i en storby på 6 timer... det kan vist gøres bedre ;)....( Især om aftenen da der ingen trafik er..) 

jeg har da  mellem 120-150 pakker om dagen.... når det er inde i storbyen kan man hurtigt komme af med pakkerne....

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Pakke-Manden:

colaflaskeN:

Folk kigger generelt efter et alternativ til de store spillere post danmark gls. osv. Jeg ser små virksomheder poppe op hele tiden, der vil klare levering til private, bla bla bla... De firmaer vil så samtidig konkurre med de store, og levere mellem 16 - 22... Jeg fatter ikke hvordan i nogensinde vil se dette lykkes? Alle store spillere har virksomheds levering sammen med de andre, og der kan de tjene en masse penge... Jeg glæder mig til at se den dag der kommer en lille spiller der overleveret dette marked. For som jeg ser det er det sku umuligt, i vil tilbyde privat levering til ingen penge, og skal leveres sammen med kun private.. Hvad er realistisk at have af stop? 30 stop om dagen i en by som aalborg måske. Lad os sige 50 kr per pakke. det er 1500 på en aften fra 16 - 22.. Det vil jeg sige ikke er alverden, også er der de mindre byer hvor der måske er 2 private på en dag. Vil jo aldrig nogensinde være en sund forretning :)

Vi er helt enige i at 30 stop på 6 timer er for lidt, du skal op og ha mindst ti som en by som aalborg, at komme over er svært når det er private. Du nævner mellem 120 - 150 pakker om dagen, når det er inde i storbyen. Der går det hurtigt, men jeg må gå ud fra du ikke har ret mange private i mellem disse. Hele tråden handler om privat levering. Jeg tror simpelthen det er en umulig opgave at overleve på kun private leveringer, for det er firma leveringerne man skal tjene penge på, for hvis du har flere kunder der sender til samme kunde giver det penge, og kan være med til at klare en billig pris til private.

Man skal jo også tænke på at der er stop udenfor storbyerne, de giver bare flere omkostninger, og sværer at kører pengene ind igen.

 

 

 

30 pakker i en storby på 6 timer... det kan vist gøres bedre ;)....( Især om aftenen da der ingen trafik er..) 

jeg har da  mellem 120-150 pakker om dagen.... når det er inde i storbyen kan man hurtigt komme af med pakkerne....

 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

kandetpasse:

colaflaskeN:

Folk kigger generelt efter et alternativ til de store spillere post danmark gls. osv. Jeg ser små virksomheder poppe op hele tiden, der vil klare levering til private, bla bla bla... De firmaer vil så samtidig konkurre med de store, og levere mellem 16 - 22... Jeg fatter ikke hvordan i nogensinde vil se dette lykkes? Alle store spillere har virksomheds levering sammen med de andre, og der kan de tjene en masse penge... Jeg glæder mig til at se den dag der kommer en lille spiller der overleveret dette marked. For som jeg ser det er det sku umuligt, i vil tilbyde privat levering til ingen penge, og skal leveres sammen med kun private.. Hvad er realistisk at have af stop? 30 stop om dagen i en by som aalborg måske. Lad os sige 50 kr per pakke. det er 1500 på en aften fra 16 - 22.. Det vil jeg sige ikke er alverden, også er der de mindre byer hvor der måske er 2 private på en dag. Vil jo aldrig nogensinde være en sund forretning :)

så må do jo komme med din ide, hvad man så skal

Jeg ville ønske jeg kunne sige hvad man skulle gøre. Men jeg tror simpelthen at det er at grave sin egen grav at gå ind og sige vi tilbyder levering til så lidt penge. De store spillere kan for de kører som regel turen i forvejen og har mange firmaer på turene os. Nogle af de helt store internationale tager f. eks 15kroner ekstra hvis det er private. hvor du nok allerede giver en del for din forsendelse. En realistisk stop pris vil være 50 kroner. Lidt mindre i en storby. ka måske gøres for 40. Har meget svært ved at se hvordan folk vil tjene penge på det. Eneste vinder ved privat levering kun er kunderne der sender :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke umuligt, men det ville koste en masse penge i starten , og RIGTIG meget tid ;)...

 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Pakke-Manden:

Det er ikke umuligt, men det ville koste en masse penge i starten , og RIGTIG meget tid ;)...

 

jeg tror ikke det er prisen som er problemet, jeg tro det er shuttleproblemer fra terminal til terminal som er problemet....

alle kan indhente pakker og alle kan levere - men hvem kan finde en løsning fra term term hvis der ml. 5 og 7 terminaler i danmark..

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at I ikke anvender mere end de 4 regnearter.

Før man overhovedet kan komme i nærheden af en pris, så ligger der seriøst meget arbejde i forarbejdet, og det kræver mere end blot en regnemaskine.

Lav en SWOT analyse.

Udfordringerne ligge ikke i at få kørt fra A til B, B til C, C til D osv f.s.a. hubs, det er der vognmænd der lever af, og der er også ledig kapacitet på hubs all over. At få folk til at køre ud fra hubs er heller ikke problemet, og bilerne kan man købe billigt i udlandet. Og medarbejderne, hvis ikke der er chauffører nok i Dk, kan også hentes i udlandet, som f.eks. Polen eller Tyskland.

Dette indlæg er ikke for at være "efter" nogen, men nogen er nødt til at bringe jer tilbage til virkeligheden og vise retningen for at løse en opgave af den karakter Smile

Husk på at UPS og DHL og lignende har al ekspertisen, logistikken, pengene og erfaringen, og hvis der bare var den mindste mulighed for økonomi i den business i DK, så var de gået i gang.

Køb ren argan olie her

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

DT Hansen ApS:

kandetpasse:
Skal firmaet også tilbyde forsendelser ud i Europa?? Worldwide ?

 

Jeg tror man skal holde sig f.eks til skandinavia til at starte med måske kun danmark og herefter bygge op.

Uden af nævne navne er der jo nogle spillere på pakkepakket der har brændt fingerne...

 

 

Ja, uden en masse millioner i baglommen skal man absolut ikke forsøge at gøre kunsten efter med dem der har masser af penge fra investorer.

At man så også forsøger at være billigere, levering på umulige tidspunkter, hvor mange vognmænd gerne vil have fyraften er utopi at tro, kan fungere.

De store aktører har afprøvet aftenlevering uden særlig gode resultater. 

mvh   Geeked

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)