Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af virksomhed - Affiliate

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

 

Jeg er nu godt på vej mod at starte min første virksomhed, men jeg er stødt på lidt forskellige problemer.

1. Jeg sidder pt. og vil registrere min virksomhed på webreg.dk. Der når jeg til en rubrik 12 der omhandler Ansatte. Da det er en enkeltmandsvirksomhed, vil der ikke være tale om andre ansatte end mig selv.
Der skal indtastes dato for første lønudbetaling, men hvis man ikke er klar over det, kan man vel ikke udfylde det?

2. Samme rubrik omhandler skat. Når man er på SU er det vel Udbetaling af B-Indkomst der skal krydses af her?

3. Endnu engang i samme rubrik finder man punktet Afregning. Her kan jeg vælge månedlig eller sporadisk afregning af løn. Hvad menes med dette?

4. Når der er tale om affiliate, hvordan skal moms regnskabet så føres? Der bliver pålagt moms fra affiliate netværket, skal dette ses som salgsmoms?

 

Det var alt for nu, der kommer sikkert nogle ekstra spørgsmål hen ad vejen. God aften!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Glem alt om ansatte, når du kun er dig selv.

Spring det over simpelthen.

Ja..det er salgsmoms.

 

MvH

Peter 

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Peter, det lettede det hele lidt mere!

Hvordan vil du foreslå at man gør mht. bank, skat og moms? Så vidt jeg har forstået det, så indbetaler man moms kvartalvis(?), og skat kan man indbetale løbende, eller sidst på året.

Vil det så være smart at lave en konto til moms, en til skat og en til resterende og derved adskille hvad der kan bruges og hvad der skal betales?

Mht. udbetaling af overskud/løn, kan dette gøres når det passer mig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Ja....hvis du vil køre med flere konti, gør du det. Det er op til dig.

Moms kvartalsvis 40 dage forskudt.

B-skat enten via 10 rater...eller vente til sidst på året....og så betale inden 31/12.

Ja...du kan udbetale som det passer.

Det er i sidste ende dit overskud, der beskattes.

MvH

Peter

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Skide godt!

 

Tusind tak for hjælpen for denne gang. Det er sku lækkert med et forum som dette!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kommer til at tjene mere end du må ved siden af SU´en, så er det måske en idé at benytte virksomhedsskatteordningen. Det kræver bl.a. at pengene indsættes på en seperat konto, hvor der ikke må hæves fra.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej igen.

Ja....hvis du vil køre med flere konti, gør du det. Det er op til dig.

Moms kvartalsvis 40 dage forskudt.

B-skat enten via 10 rater...eller vente til sidst på året....og så betale inden 31/12.

Ja...du kan udbetale som det passer.

Det er i sidste ende dit overskud, der beskattes.

MvH

Peter

Hej Peter

Du skriver betale skat inden 31/12 - Hvor er det lige man gør det henne?
Jeg har ikke beregnet min endelig skattebetaling endnu, men jeg ved jeg lige så godt kan indbetale et større beløb nu, men kan ikke finde ud af hvor/hvordan?
Så beregner Skat vel det restende/overskydende skattebeløb når den udvidede selvangivelse indsendes?

:)

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil betale frivillig restskat for at spare renter til SKAT skal du gå ind i din skattemappe under dit CPR nummer. Her klikker du på betalingsoplysninger. Så kan du generere et indbetalingskort.

mvh
Michael

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det passe det er den der hedder "Bestil indbetalingskort (forskudsopgørelsen)" under "Indberetning/Beregning" under Borger og at det vil blive sendt med posten?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..søg under betaling restskat.

Her kommer der et billede frem, hvor du kan generere betalings ID-kort med personnummer

eller betale med Dankort.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)