Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler gode danske blogindlæg om doorway sites

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Men for lige at sætte noget på plads, det er ekstremt svært at blive blacklistet - du vil allerhøjest blive sandboxed, dvs. dine anstrengelser med SEO har i værste fald ikke nogen effekt. Og jo, de skriver at de ikke indekserer doorwaysites - men det går jo ikke ud over dit hovedsite. Desuden har jeg ikke set det ske i praksis - det vil for det meste kræve et human review at opdage og med mindre du hedder BMW eller har et andet site med +200.000 besøgende om måneden, skulle risikoen være minimal.

Lars, tak for dit syn på sagen. Som sagt er jeg ikke ekspert så jeg følger ikke om nogen rent faktisk bliver blacklistet. Men SEO er interessant, så da noget om det. F.eks. skriver Per Allerup i hans blog på www.perallerup.dk at flere artikel databaser og linkkataloger er på vej ud af google. Om det er blacklistning eller sandboxing aner jeg ikke, men ud fra hvad jeg hører i diverse ekspert blogs, spår man at google sætter endnu mere ind over for dette her i fremtiden. Måske Rosenstand ved mere om dette.

Lars:

Hvis man skulle ud i en dialog med kunderne omkring deres køb af domæner, ville jeg måske anlægge en helt anden vinkel - hvorfor dog bruge tid, energi og penge på at optimere alt andet end sit hovedsite? Det virker også dybt uproffessionelt at benytte sig af et doorwaysite og i min verden er det kun talentløse SEO´er der benytter sig af det fordi det er lettere og man kan opkræve gebyrer i evigheder fra kunderne, samtidig med at SEO´eren kan vidersælge doorway-sitet/domænet hvis kunden stopper med at betale.  

Jeg kan godt følge dig. Men hvis man f.eks. søger på billig kontorstol på google så kommer www.billigkontorstol.dk op som nr. 1. Det noget vores kunde selv har lavet - eller nok snarere hans SEO mand. Men kunden ejer selv domænet og hostingen af sitet. Derfor forestiller jeg mig at de omkostninger kunden har brugt på minisitet, er minimalt i forhold til hvad der skulle bruges hvis hoved sitet skulle ligge nr. 1. Derfor synes jeg det er meget professionelt udført, at få  ham om som nr. 1 ved en yderst relevant søgning. Hvis hovedsitet blev blacklistet pga. dette her, så ville det der i mod være meget uprofessionelt. :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skjoldby:
Lars, tak for dit syn på sagen. Som sagt er jeg ikke ekspert så jeg følger ikke om nogen rent faktisk bliver blacklistet. Men SEO er interessant, så da noget om det. F.eks. skriver Per Allerup i hans blog på www.perallerup.dk at flere artikel databaser og linkkataloger er på vej ud af google. Om det er blacklistning eller sandboxing aner jeg ikke, men ud fra hvad jeg hører i diverse ekspert blogs, spår man at google sætter endnu mere ind over for dette her i fremtiden. Måske Rosenstand ved mere om dette.

Ja - det ved jeg en hel del om. Men jeg orker ikke at gå i dialog overfor den slags udtalelser, hvor det hedder sig, at "SEO folk råber op om blacklistning for at sælge ydelser". Så er det jo også ligegyldigt, hvad jeg svarer - det er kompromitteret på forhånd Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skjoldby:

Lars, tak for dit syn på sagen. Som sagt er jeg ikke ekspert så jeg følger ikke om nogen rent faktisk bliver blacklistet. Men SEO er interessant, så da noget om det. F.eks. skriver Per Allerup i hans blog på www.perallerup.dk at flere artikel databaser og linkkataloger er på vej ud af google. Om det er blacklistning eller sandboxing aner jeg ikke, men ud fra hvad jeg hører i diverse ekspert blogs, spår man at google sætter endnu mere ind over for dette her i fremtiden. Måske Rosenstand ved mere om dette.

Nu har jeg ikke lige haft tid til at læse Per Allerups blog, men det er helt sikkert at Google sætter sig mere og mere ind overfor linkkataloger og dårlige artikeldatabaser (der er masser derude der er udemærket), Matt Cutts har skrevet en udemærket artikel hvor han berører emnet: http://www.mattcutts.com/blog/sponsored-conversations/

Bemærk at han altid taler om at det er artikeldatabasen der bliver berørt, ikke det site de pågældende backlinks peger på.

Godt nytår (igen)

/Lars

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer selv at købe en flok domæner der passer bedre til mine produkter end mit firmanavn, men jeg er noget mere forvirret nu end da jeg kom ind på tråden.

Hvilken fremgangsmåde er bedst? Hvordan opnår jeg det bedste resultat med de indkøbte domæner?

Eksempelvis har en konkurrent både phonez.dk og lux-case.dk der viser to marginalt forskellige sider, men tydeligvis er samme forretning - bør jeg gøre det samme?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)