Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport mellem hjem og kontor - privat udgift?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig og har de sidste par år arbejdet hjemmefra. Nu vil jeg imidlertid flytte mit firma til nogle kontorlokaler 19,7 km. væk (Krak).

Som regel vil jeg taget toget, men somme tider også køre i egen bil på arbejde.

Må jeg betale klippekort/månedskort via mit firma eller er det en privat udgift?

Og hvad når jeg kører i bil... skal transporten mellem hjem og kontor så med i mit kørselsregnskab?

 

P.S. Jeg kommer til, næsten dagligt, at have kundemøder i nærheden af mit kontor.

 

På forhånd tak for hjælpen.

:-)

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Transporten mellem din private bolig og din arbejdsplads er din egen udgift.

Du kan få kørselsfradrag for den del af afstanden der overstiger 24 km om dagen, og du kan via bruttolønnen lade firmaet betale et eventuelt tog/buskort.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Befordring hjem-arbejde og retur er en privat udgift, hvor du kan få befordringsfradrag i din skattepligtige indkomst med standardtaksterne, uanset om du kører med tog eller i bil. I dit tilfælde vil du kunne få fradrag for (39 - 24) 15 km. pr. dag á 2 kr. = 30 kr. pr. dag (2011-sats).

Befordringen har intet med din virksomhed at gøre, og skal således holdes ude fra regnskabet.

Din erhvervsmæssige befordring (til kørselsregnskabet) starter nu altid på virksomhedens adresse.

God jul.

/Lars

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars og Anders

 

Mange tak for hurtigt svar.

 

... og god jul.

:-)

Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)