Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af vin - uden erfaringer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Søborg / kbh.
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med salg af ikke fødevarer overvejer jeg også at sælge lidt rødvin  - jeg har en meget stor kundekreds af både private og grossister som jeg  løbende ønsker at tilbyde 3-4 gode mærker til gode priser som en slags god service osv. Mine spørgsmål går på : - er det overhoved værd at gå i klørerne på fødevarestyrelsen mv. for dette som skal ses som et lille "sidekoncept" eller er de til at tale med når det kun vedr. vin på flaske opkøbt indenfor landet hvor afgift er betalt - eller/og er der er andre faldgruber  -Og hvad kan man forvente af avance på rødvine generelt (f.eks. detail pris 70-100 kr. flasken)  - hører gerne hvis der er nogen der har kendkab til gode importører i DK / konkrete vine og priseksempler

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

mettemette:
Mine spørgsmål går på : - er det overhoved værd at gå i klørerne på fødevarestyrelsen mv. for dette som skal ses som et lille "sidekoncept" eller er de til at tale med når det kun vedr. vin på flaske opkøbt indenfor landet hvor afgift er betalt - eller/og er der er andre faldgruber 

Lad os da bare slå fast at dette område  nok er et af de områder, som fødevarestyrelsen forsømmer mest. Vinbranchen er en branche hvor det kun er de færreste virksomheder er registreret hos fødevarestyrelsen. Dette skal ikke læses som en opfordring til at du ikke følger reglerne - men blot for at nævne at det er en branche som ikke har den store bevågenhed.

Priser på vin er ofte svært gennemskuelige, ligesom konkurrencen er hård. Afhængig af hvilke vine der er tale om skal du ikke forvente mere end 40% avance.

Hvis italienske vine (eksempelvis amarone (og øvrige vine fra Veneto) samt Piemonte) har din interesse - kan jeg godt formidle nogle gode tilbud. Specielt omkring tilbud fra Veneto kan jeg hjælpe med tilbud, hvor du ikke behøver at brænde ind med et restlager.

/Henrik

Fra Søborg / kbh.
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for nogle rigtig gode kommentarer /svar.
Helt konkret - høre jeg gerne om nogle konkrete tilbud, helst  indenfor kendte mærker som amerone mv. ..
Er pris/kvalitet iorden kan jeg evt. godt aftage 1 palle el. 2 som forsøg..

Du kan skrive direkte til mig på tino@tomato.eu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger op når den italienske juleferie er forbi den 9. januar.


Desuden sender dig lige et link eller to til gode hjemmesider via e-mail, hvor vin forhandles på "spotmarked", for det tilfælde du selv har mod på at importere vin. Sendes efter juledagene.

/Henrik

Fra Søborg / kbh.
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder rigtigt  flot - takker ;)
Importere en del i forvejen indenfor andre emner- Men det med vin og afgifther  har jeg aldrig prøvet.. der skal vel betales afgift af alle flasker når de kommer til landet.. hvor strenge er told & Skat med div. kontrol.. hvordan fungere det i praksis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

mettemette:
hvor strenge er told & Skat med div. kontrol.. hvordan fungere det i praksis

Der er netop indført et nyt kontrolsystem mellem EU-landene som gør det særdeles enkelt for de enkelte  lande at se hvad der er blevet indført af de enkelte virksomheder. Her er kontrollen restriktiv.

Hvis du  selv importerer skal du som udgangspunkt selv registreres for vin- og flaskeafgift hos SKAT samt registreres hos fødevarestyrelsen.

SKAT er forholdsvis enkelt bogholderimæssigt. Fødevarestyrelsen kræver lagerplads som kan godkendes. Kan forestille mig at det kræver adskillelse fra jeres øvrige produkter.

Som sagt sender jeg dig lige nogle linier via mail. Som nævnt vil jeg formentlig også kunne hjælpe dig med nogle tilbud, hvor du eksempelvis kun aftager, hvad du har bestillinger til.

/Henrik

Fra Søborg / kbh.
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Flot - jeg afventer.. så kikker vi på sagen - intet hastværk, juleferie..

Glædelig Jul

Fra Fuengirola
Tilmeldt 23. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette, Mit navn er Thomas. Jeg bor i sydspanien og har gode kontakter til lokale vinproducenter. Vinen er virkelig god til meget overkommelige priser og everes i både i kar, (rå form), men også på flaske med eget logo. For yderligere information kan jeg nåes på t.larsen@post.com

Fra Søborg / kbh.
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for din mail på et gl. skriv ;)

Vi sælger masser af rødvin nu - men vil ikke selv bøvle med behandling af vinafgifter mv. (det og lign. skal være klaret 100 % i følge dansk lovgivning) - så det handler altså om færdige toldbehandlet flasker / karton
Og tror ikke du er i denne retning ? 

- men handler / er du i færdige varer til det Danske marked - så skriv gerne - og det gælder også andre !!!

Med Venlig Hilsen / B. Regards
Tino Schlatzer
TOMATO / Skandinavisk Bijouteri ApS
Nybrovej 83
2820 Gentofte Denmark
Phone 0045 3538619
tino@tomato.eu
www.tomato.eu  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)