Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil vs. privat bil til Enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst diverse blogindlæg og ekspert udtalelser omkring bilkøb. MEN jeg kan ærligt talt stadig ikke gennemskue hvad der bedst kan betale sig for mig. Skal det være firmabil eller privatbil? Måske er der en person herinde som hurtigt kan gennemskue det ved at se på nedenstående:

- Bilen koster 170.000kr og er på hvide plader
- Jeg kører 14.000 km om året hvoraf 8000km er privat kørsel, d.v.s. samlede omkostninger til benzin er ca. 10.000kr årligt.
- Kasko- og ansvarsfors. koster 4500kr årligt
- Service, vinterdæk, og andet: gns. 3000kr årligt

ovenstående priser er inkl. moms. Jeg havde tænkt mig at lægge en udbetaling på 40.000 kr  og låne resten, uanset om det bliver som firmabil eller privat bil. Det vil så koste ca. 1800 kr pr. måned i månedlig ydelse af have bilen. 


Skal firmaet købe bilen eller skal jeg gøre det? 
Hvad er smartest og hvorfor?



Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Berlip:

Jeg har læst diverse blogindlæg og ekspert udtalelser omkring bilkøb. MEN jeg kan ærligt talt stadig ikke gennemskue hvad der bedst kan betale sig for mig. Skal det være firmabil eller privatbil? Måske er der ind herinde som hurtigt kan gennemskue det ved at se på nedenstående:

- Bilen koster 170.000kr og er på hvide plader
- Jeg kører 14.000 km om året hvoraf 8000km er privat kørsel, d.v.s. samlede omkostninger til benzin er ca. 10.000kr årligt.
- Kasko- og ansvarsfors. koster 4500kr årligt
- Service, vinterdæk, og andet: gns. 3000kr årligt

ovenstående priser er inkl. moms. Jeg havde tænkt mig at lægge en udbetaling på 40.000 kr  og låne resten, uanset om det bliver som firmabil eller privat bil. Det vil så koste ca. 1800 kr pr. måned i månedlig ydelse af have bilen. 


Skal firmaet købe bilen eller skal jeg gøre det? 
Hvad er smartest og hvorfor?



Køb bilen selv -

(hvis du lader firmaet købe den starter du med at skulle betale skat af 25% af 170000 inden du har kørt 1 km)

Og udbetal så Km Godtgørelse - mener det er omkring 3,53/km - måske kommer du til at køre mere end de 6000 i firmaet - og for hver ekstra km kan du også hæve 3,53 skattefrit i selskabet -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Berlip!

Du skal være opmærksom på, at der ingen momsrefusion er på hvidpladebiler, men det kan du få på en gulpladebil. Nu kan jeg ikke lige se, om dit firma er personlig ejet eller selskab.

Vil overveje gulpladebil, evt. på leasing, så du kan få refunderet noget af momsen på leasingydelsen.

 

MVH

 

TH Revision

 

Tom Hammer Jepsen 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)