Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken fagforening

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg arbejder pt på deltid i en virksomhed hvor jeg regner med at blive indtil min egen (som vi er ved at starte nu) giver nok til at jeg kan leve af det. Hvordan forholder det sig med fagforening her? Jeg er nu medlem af HK men gider sådan set ikke betale 500 kr. om måneden hvis de alligevel ikke dækker hvis jeg bliver ledig... Men skal jeg så vælge en anden og hvilken er bedst?

 

Nogen der har stået i samme situation? 


BB

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej BB

I realiteten behøver du ikke stå i nogen fagforening men nøjes med en akasse...hvis du ønsker at arbejde dig hen mod at blive selvstændig, kan du jo allerede nu vælge at skifte til fx ase og have dem som akasse...hk har i dag den samme mulighed...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Kim->

Hvad er det egentlig præcis en A-kasse kan gøre for en selvstændig erhvervsdrivende? jeg mener.. Du skal nærmest gå konkurs som ikke er forårsaget af sæson, force majeure eller egen indblanden for at modtage dagpenge fra dem..? Eller har jeg helt misforstået min 3 timer lange snak med ASE, da jeg ringede til dem for et par år siden?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja jeg siger drop fagforeningen og a-kassen hvis du lever af din virksomhed, det er da hvad jeg kan udlede af tidligere indlæg som denne her:

Debat om ASE



Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Der kan jo være forskellige grunde til at blive i en A-kasse, ikke mindst i en etableringsfase. Og måske noget med efterløn, alt efter hvilken alder man har.

Der er tre A-kasser, som særligt profilerer sig på selvstændige. Den største er ASE, som har over 100.000 medlemmer. De har længe optaget både lønmodtagere og selvstændige. DANA har - såvidt jeg ved 40.000 medlemmer - og de har først for nylig tilladt ikke-selvstændige at være med. Krifa har en afdeling alene for selvstændige: Krifa-Erhverv. Denne afdeling har færre medlemmer end DANA.

Der er ikke de store prisforskelle, men Krifa-Erhverv er vist et par kroner billigere end de andre. Prøv at ringe til en eller to af dem og hør om deres tilbud til dig, hvis du vælger at fortsætte i en A-kasse.

Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne modtage dagpenge, hvis din virksomhed går ned, skal du være medlem af en a-kasse som optager selvstændige.

Du kan se en liste over billige fagforeninger og a-kasser her samt læse om forskellen på en a-kasse og fagforening: www.billige-fagforeninger.dk

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

og så skal du huske at fagforeninger ofte har tusind undskyldninger for hvorfor netop du som selvstændig, der ophøre med virksomhed ikke kan få fra a-kassen bagefter.

Du skal sælge alt hvad du har incl privat hus og bil...ud over lager fra virksomheden og hvad den har af værdi...og før du har gjort det, er det nok nemmere at få et andet job, som giver en indtægt... i forhold til hvornår du vil være berettiget til penge fra a-kassen

Så spørgsmålet er om du nogen sinde vil kunne få noget fra a-kassen.

der er  groteske eksempler på folk der ikke kan få a-kasse udbetaling.

f.eks ansat i ægtefælles virksomhed, der blev fyret pga nedgang i arbejdet...ikke berettiget til a-kasse ...alene fordi at have været ansat i ægtefælles virksomhed... underfostået/ mistænklig gjort elelr hvad du vil kalde det.. fornok bar eat arbejde uden at få penge for det og hæve a-kassen...ja hvem ved

du er god nok når du betaler men ikke atraktiv hvis du har brug for økonimisk hjælp.

selv som almindelig lønmodtager spiller fagforeninger tit fallit i forhold til virksomheder...man kommer ofter længere ved selv at kunne læse overenskomster og tør bruge det hvis man bliver fyret.

Så tag med i overvejlsen om ikke du bare skal lave en konto hvor du sætterr fagforenings kontigen og a-kasse kontigent ind hver månede.... til evt dårlige tider... det kunne være givtigt på sigt, og samtidig vise at du sætte penge til side

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)