Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina æder os gør noget!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu hved jeg ikke hvad du vil med den omgang ævl.

Det er mere et populistisk forsøg på at sætte den vestlige verden i dårligt lys, som vi altid har for vane for i DK, når det går dårligt.

Vi har altid søgt hen og få produceret vores produkter steder hvor det er billigere, i Japan, Korea og Øst europa, og nu Kina. Så intet nyt i det. Og sammen med det så giver vi stadig skylden på vores virksomheder, der er under stort pres fra regering samt befolkningen(fagbevægelsen), for at udfase produktionen til andre lande, for at spare penge.

Ligeså, så ser man også at flere og flere sports stjerner der fraflytter DK fordi at de ikke vil betale de høje skatter, selvom de har fået den økonomiske balast til deres karrier via den danske stat. Og som så flytter hjem, når helbredet krakkelere, med deres udenlandske konti'er i behold. Mens vi tiljubler dem i deres karrieres højpunkt, og nedgøre dem når de flytter hjem.

Vi kan i DK ikke hamle op med produktionen i de nye vækst økonmier, og vil aldrig kunne gøre det, og det mere fordi at vi ikke er ligeglade med vores miljø, men tager et aktivt ansvar for vores ansatte, samt det miljø vi lever i. Og det er desværre noget som der koster penge. Og tager man så fx et land som kina, som der hvergang de får en oversvømmelse, så er hurtige til at bede det internationale samfund om hjælp istedet for at de laver den forbyggelse som der skal til. Og ikke bare være ligeglade, for det internationale samfund betaler jo for det. Så de kan konsentrere sig om at holde deres valuta kunstigt nede og slide deres ansatte op.

Jeg betilvler ikke at vi har nogle økonomiske udfordringer. Men at tro at vi nogensinde vil kunne konkurrere med de virksomheder i vækstlande, er utopi, og tager man fx USA eller tyskland, som virkelig er hårdt ramt, og som der traditionelt er nogle store producenter, så er de ramt meget hårde end DK, netop fordi at vi ikke er et land der har satset stort på produktion, men mere spredt det over flere små virksomheds typer.

Ligeså så vil der fra menig M/K blive stillet større og større krav til at ting bliver produceret miljø rigtigt, med værdighed for mennesker og natur. Og den udvikling kan man allerede se idag, hvor folk er villig til at bruge de ekstra penge på økologi og de produkter der er under forskellige ordninger.

/Kenneth

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi nu ser bort fra de sidste linier om "herredømme" og iøvrigt hvem der er størst - synes jeg der er en anden ting der falder mig for.

Pengene kommer et sted hen hvor vi ikke får glæde af dem. Det er meget muligt at det er det frie marked og alt det der - men i min verden gælder jo tættere på min verden pengene bliver brugt jo størrer er sandsynligheden for at jeg selv får glæde af dem (at de bliver brugt i min butik), personligt får jeg intet udaf at købe varer i kina eller mexico, jo jo varen er billigere - men er den også det når vi tager fragt - lagerdage - rejser med iberegningen ? Jeg kan sige sige at indenfor min verden som er brugskunst, møbler, krukker og potter betaler jeg som grundpris mere for mine varer ved at købe dem hos Danske og europæiske producenter, men jeg skal ikke ikke lave store minimumsordre - jeg har kort leveringstid - Jeg skal ikke betale før jeg har varen - jeg har ikke dyr og lang fragt - jeg kan få lavet mindre specialordrer - jeg kan møde min leverandør og være hjemme til aften og meget mere.

Det korte af det lange er - Jo nærmere du bruger dine penge jo større er chancen for at de bliver brugt til din fordel (hvor stor er chancen for at de penge vi hvert år sender til den anden side af kloden vil resultere i et forbrug i vores land eller nærområde?)

Måske lidt usammenhængende men er ude at købe julegaver

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengene kommer et sted hen hvor vi ikke får glæde af dem. Det er meget muligt at det er det frie marked og alt det der - men i min verden gælder jo tættere på min verden pengene bliver brugt jo størrer er sandsynligheden for at jeg selv får glæde af dem (at de bliver brugt i min butik), personligt får jeg intet udaf at købe varer i kina eller mexico, jo jo varen er billigere - men er den også det når vi tager fragt - lagerdage - rejser med iberegningen ? Jeg kan sige sige at indenfor min verden som er brugskunst, møbler, krukker og potter betaler jeg som grundpris mere for mine varer ved at købe dem hos Danske og europæiske producenter, men jeg skal ikke ikke lave store minimumsordre - jeg har kort leveringstid - Jeg skal ikke betale før jeg har varen - jeg har ikke dyr og lang fragt - jeg kan få lavet mindre specialordrer - jeg kan møde min leverandør og være hjemme til aften og meget mere. SmileDet at jeg gør det på denne måde, gør at mit lager ikke er særligt stort og jeg ikke har bundet en masse penge i det, penge jeg kan bruge på at udvikle min forretning, jeg er hurtigere til at ændre udvalget når trenden skifter og sidst blandt mange andre fordele - jeg har bedre tal på bundbundlinien end jeg havde dengang hvor jeg købte varer på anden side af kloden (jeg er også mere hjemme)Smile

 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Meningen med tråden var at skabe en debat om emnet som jeg synes er vigtigt og det ser ud til det lykkes Big Smile

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)