Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil som selvstændig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har siddet og kigget på reglerne som selvstændig og hvilke muligheder der er med hensyn til bil.

Min situationen er måske lidt speciel, men håber der er en der kan svare.

Kørselsbehov privat: 7000 km
Kørselsbehov erhverv: 3000 km

Jeg ønsker, at kunne trække så meget henover virksomheden som muligt (for at gøre resultatet af virksomheden mindre, i det man hermed kan bibeholde f.eks. SU) men det er samtidigt for dyrt for mig at blive beskattet af fri bil, da bilen der skal indkøbes har en værdi på ca. 10.000.

Det er et personlig ejet selskab udenfor virksomhedsordningen.

Jeg læste et sted, der var et mindre hul i moms-lovgivningen, således at en gulplade bil, hvor momsen er betalt, anskaffet privat, kunne få momsgodtgørelse i firmaet samtidig med at man kunne få kørselsgodtgørelse.

Hvordan skal jeg lige kringle den her situation? 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager lige et kig, Lars.

Mange tak 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil sige at hvis man har udgifter til benzin på 1250kr inkl moms. Så afholdes de 1000kr privat men momsen kan så trækkes fra i firmaet?

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt.

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Der føres stadigvæk kørebog over al kørsel. Herefter udregnes procent fordelingen og kørselsgodtgørelsen ophøres herefter med de udregnede procenter?

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, kørselsgodtgørelsen udbetales pr. erhvervsmæssigt kørte km med statens takster. Kr. 3,56 pr. km i 2010, kr. 3,67 pr. km. for de første 20.000 km.

Procentfordelingen anvendes, hvis der i stedet for statens takster fratrækkes de faktiske udgifter ved driften af bilen (og afskrivninger)

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, du skal stadig føre kørebog, men hvis bilen kun koster 10.000, tror jeg ikke du vil have nogen fordel af en procentfordeling af udgifterne. Så får du mere ud af at give dig selv skattefri kørselsgodtgørelse efter statens takster, 3,67 kr pr. km i 2011.

Mvh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Der føres stadigvæk kørebog over al kørsel. Herefter udregnes procent fordelingen og kørselsgodtgørelsen ophøres herefter med de udregnede procenter?

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)