Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julegaver og moms/skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål vedr. julegaver til forretningsforbindelser og hvordan disse angives.
Det drejer sig om julegaver til 4-6 forretningsforbindelser til en værdi af 200 kr inkl. moms pr. gave.

Jeg har fundet dette link, som siger at værdien pr gave må max være 700 kr, så det burde jo ikke være noget problem jf ovenstående. Men der står yderligere at "Gaver til kunder/forretningsforbindelser er repræsentationsudgift med begrænset fradragsret (25 % af udgiften kan fratrækkes)" - hvad betyder dette begrænset fradragsret? Er der nogen der kan skære det ud i pap til mig??? ;)

http://www.startvaekst.dk/eksperterne/eksperterne.xsql?emne=svar_skatogmoms&produkt=eksperterne&tekst_id=238039&show=4

På forhånd tak!

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det betyder kort fortalt at du kun kan trække 50,- og ikke de 200,- fra som en udgift, når du skal beregne hvor meget du skal betale i skat af årets resultat.

Mvh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif. Tak for svar... Bare lige for at få det penslet helt ud:

Dvs. at jeg kan trække 25% fra de 200 kr inkl moms... Hvilket jo svarer til momsen?

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det er næsten rigtigt, men det svarer faktisk ikke til momsen, som i det her tilfælde kun er 40 kr. Prisen er 160 kr + 25% moms.

På gaver til leverandører og kunder er momsfradraget 0%, så de 25% fradrag du har er i skatteberegningen. Og det er så af hele beløbet inkl. moms.

Håber det gav mening.

Mvh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt lige at få dette frisket op, for det havde jeg da sådan set glemt! :-) Repræsentationsgaver kan nu trygt tilføjes til regnskabet.

Jeg takker for dit indlæg! :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)