Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en revisor ?

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

tja - som mange skriver er det stærkt afhængigt af omfang. Men det er efter min mening uundværligt.

 

Har du prøvet en revisormægler ?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Christensen:

1. Revisorer
Alle kan kalde sig revisor, så det kan være tante Olga der blev træt af at sidde ved kassen i føtex der nu mente at hun var sej nok til tal til at leve som revisor.

Det er den slags revisor der er flest af her på Amino...

Jeg tror egentlig det der støder folk mest er (heriblandt Peter) er dette punkt (dit nr. 1)

Men han har nok misforstået dig i den forstand at han mellem linierne læser sig til at Olga "mente" at hun var sej nok - men i virkeligheden var en klovn. Kan man så som udøvende Revisor ikke placere sig i de to nederste kategorier, vil man, såfremt ovenstående slutning er et udtryk for en bastant holdning af dine, føle sig truffet på en ubehagelig måde.

 

Nå, spøg til side - jeg tror egentlig ikke der er noget at misforstå.

Jeg synes også dit indlæg er nedladende - jeg følte mig faktisk også lidt ramt da jeg læste tråden hertil morgen - det synes jeg ikke du kan være bekendt.

 

Anders Christensen:
Du risikerer nemt en revisor der gør mere skade end gavn for dig.

Hver gang jeg hører denne her, får jeg lidt ondt af de stakkels revisorer der KUN kan sælge på frygt - og ikke på glæden ved at kunne hjælpe kunden med sin forretning. Jeg kender gudskelov mange gode revisorer der aldrig kunne finde på at sælge på frygt.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg er godt nok fascineret over hvor meget fornærmelse man kan få ud af et par linjer tekst:

-----------

1. Revisorer 

Alle kan kalde sig revisor, så det kan være tante Olga der blev træt af at sidde ved kassen i føtex der nu mente at hun var sej nok til tal til at leve som revisor.

Det er den slags revisor der er flest af her på Amino...

-----------

Tager jeg meget fejl, hvis jeg i min dansk-undervisning har lært at punktum og nyt afsnit i en tekst groft sagt betyder at de to linjer ikke skal læses sammenhængende? Ergo: Den sidste linje henviser til udtalelsen om at der er flest Revisorer (dvs ikke registrerede og ikke autoriserede) på Amino.

Det virker som om Peter og Co. er fornærmet over er at en "Revisor" _KAN_ være en faglig ikke kompenent nok person (som præsenteret i Tante Olga udtalelsen), men det er der vel ikke noget faktuelt forkert eller odiøst i? 

Det sagt, så må det godt nok være agurketid hvis man kan bruge så meget arbejdstid på at piske en stemning op omkring noget så banalt. Jeg kunne måske forstå det hvis Anders havde skrevet navne på personer han syntes der mindede om Tanta Olga beskrivelsen eller lignende, men den pige-fornærmede stil der, det minder mest om frikvarters-mundhuggeri. :-)

Ryst skuldrene en gang og gå ud foran spejlet, smil til jer selv og kom videre. Der er så mange mere spændende ting i verden at gå op i skulle jeg mene. :)

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Lad mig slå fast, at Amino's moderatorer kan sige præcis lige så lidt eller meget som alle andre debattører på Amino.
Dertil kan de også henstille til at folk opfører sig ordentligt m.m., men det har ikke noget med deres ret til at ytre sig som privatpersoner at gøre.

Jeg læser personligt ikke Anders indlæg som fornærmende mod nogen, men da jeg ikke snakker med Anders så ofte, så kender jeg ham ikke godt nok til at vide hvad meningen var, andet end den jeg selv kan fortolke og læse mig til.

Jeg syntes at denne tråd er blæst helt ud af dimensioner og at der må være fucking kedeligt i Danmark lige nu :-) Har i ikke lidt sne i skal have skovlet?

Så smid et par virtuelle snebolde efter mig i stedet for og se at komme i julestemning, det er meget hyggeligere.

Dbh Martin

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sune Christesen:
Jeg synes det er helt fint at du har din egen mening og er uenig med andre Peter, men jeg synes det er dybt problematisk at hver gang du havner i den situation så skal du køre det hele ud i en spids og gøre et stort nummer ud af ingenting. Amino er en debat med mange deltagere, som alt andet end lige repræsenterer vidt forskellige holdninger. Er du uenig så kom med de argumenter du har mod deres udtalelser, men at begynde at råbe og skrige om at det får konsekvenser og at gud og hver mand er utaknemlige synes jeg er dybt godnat. Du er nødt til at lægge den ensporede tankegang bag dig, og respektere at alle ikke nødvendigvis tænker på samme måde som dig.

Hvad angår det konkrete indlæg er det et udtryk for Anders holdninger og ikke Aminos, så den er der vel ikke nogen grund til at koge mere suppe på. Hvad angår folks taknemlighed for dine og andre regnskabsfolks indlæg, så synes jeg ærligtalt ikke at det har nogen relevans for denne tråd - og folk kan vel godt være taknemlige for hjælp de har fået, og fortsat være uenige i noget andet du skriver.

Ud fra hvad du skriver, virker det som om at du mener Amino bør forbyde Anders at skrive sin mening som han har gjort her i tråden da du føler den stiller dig i et dårligt lys - og at Amino er utaknemlig for din hjælp hvis ikke der på den måde censureres. Skal vi så til at gøre det samme hver gang der er en webdesigner, en seo mand, en hostingudbyder eller andre der føler sig trådt over tæerne, hvis blot de har ydet en god indsats for at hjælpe brugere gennem deres tid på Amino? Nej tak, den slags ville være dybt forkasteligt. Vi skal vel alle have lov at blive hørt, uanset om vi kommer med gode råd, stiller dumme spørgsmål eller frivilligt bruger vores tid på at moderere et forum.

Kort sagt, thumbs up for den tid du bruger på at hjælpe folk her inde - det er lækkert med de mennesker der gør det her på Amino - men thumbs down for at piske en stemning unødvendigt op.
(og alt dette var min personlige mening).

@Sune:  Flawless win...

Jeg kender Anders kun som en person der bringer gode svar med til bordet, selvom de nogle gange er ikke er pakket fint ind. Har haft gavn og mange AHA oplevelser af hans svar. Det er da  i orden at man ikke kan lide en andens svar men vi er sgu da ude af Børnehaven hvor vi skal finde en pædagog der skælder ud fordi Søren har pruttet i min handske Stick out tongue

Peter jeg er sikker på at mange er glad for dine svar og er taknemmelig, men det betyder ikke at du skal sættes på piedestal og at din mening er den eneste rigtige. Alle har lov til at være her med deres mening.

Normalt blander jeg mig ikke i sådan noget, men nu har jeg læst Anders svar i over 3 år så jeg syntes da ikke han går over gevind..

God Jul og masser af gløgg til jer alle .. Cool

Markus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Dixi Music

jeg vil anbefale dig at søge grundigt da der findes forskellig priser  men en ting er sikkert advokater og revisor er nogle dyre drenge  min revisor da jeg havde virksomhed koster 350 kr i timen og min advokat i dag tager 2500 kr i timer  så det er mit råd til dig undersøg markedet grundigt 

 



Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ligget syg de sidste 2 dage, så er kommet lidt sent ind i diskussionen.

Tråden er blevet meget personlig og det gider jeg ikke kommentere på, men har en har en anden pointe omkring revisorer og godkendte revisorer som jeg lige vil dele.

Alle kan kalde sig revisorer og de færreste kunder er klar over at ”revisor” titlen ikke er en beskyttet titel. Der findes både gode og dårlige revisorer ligesom der findes gode og dårlige godkendte revisorer. Personligt syntes jeg revisorer kan have svært ved at give en uafhængig rådgivning, da de ofte komme i dilemmaer med hensyn til arbejde som ligger uden for deres område.

Et eksempel kan f.eks. være oprettelse af Holdningselskab, da et Holdingselskab pr. definition skal revideres.

Fra Rønde
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Syfabrikken Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Dixi

Jeg har valgt at finde et lokalt bogføringsbureau, som uden problemer og meget proffesionelt sørger for at bogføre alle bilag og holde styr på mit regnskab, min moms og skat. Det fungerer 100%.

Jeg sørger selv for, at der er orden i bilagene når jeg afleverer hele bunken (indsat i et ringbind) hvert kvartal. Derefter for jeg det hele tilbage efter nogle dage, med regnskaber, momsregnskab og det hele. Jeg får også hjælp til min selvangivelse.

Det koster mig ca. kr. 1500 i kvartalet + ca 2000 for hjælp til selvangivelse - altså et sted mellem 6-8000 om året. Med mindre du afleverer en plasticpose fyldt med bilag og sætter bogføringen til at sortere, så er der altså ikke mange timers arbejde for en proffesionel at bogføre for en lille virksomhed. Og det vigtigste er, at jeg er meget tilfreds med resultatet og servicen,

Håber det dette kan inspirere?

Mvh

C

Danmarks smukkeste dåbskjoler, dåbsdragter og Matrostøj, osse økologisk. WWW.CHRISTINAS.DK

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)